19 stycznia 2017

Reguły gry - James Frey, Nils Johnson-Shelton


Endgame to specyficzna seria, która wciąga do świata stworzonego przez autorów. Można w niej znaleźć wiele, bo mnóstwo zwrotów akcji, wizję zagłady świata, gdzie przetrwają członkowie tylko jednego ludu, Abaddon mający uderzyć w ziemię, morderstwa i intrygi. A dla tych bardziej ambitnych, którzy podczas czytania chcą rozwiązywać zagadki czeka nagroda pieniężna. Czego chcieć więcej?
Maccabee posiada Klucz Ziemi i Klucz Niebios dzięki czemu jest najbliżej wygrania całego Endgame. Pozostało jeszcze sześcioro innych graczy, którzy mogą mu w tym przeszkodzić. Okazuje się jednak, że niektórzy już nie chcą wygrać, a zakończyć Endgame. Dociera do nich, że cała ta gra nie ma sensu, dlatego postanawiają się sprzymierzyć i najpierw odnaleźć Klucz Niebios, który dla jednego z graczy jest szczególnie ważny, a następnie stawić czoło Stwórcy. Niestety jest wielu, którzy będą chcieli im w tym przeszkodzić, a to oznacza jeszcze więcej ofiar.

Reguły gry to trzeci, ostatni tom serii Endgame, w którym akcja nie zwalnia nawet na chwilę. Od samego początku czytelnik czuje się tak zaciekawiony, że od razu chciałby przeczytać całą powieść żeby dowiedzieć się, co stanie się na samym końcu. W momencie, gdy ma się wrażenie, że wszystko ułoży się po myśli bohaterów, uda się tym, którym się kibicuje od samego początku, nagle wszystko bierze w łeb, ponieważ autorzy postanowili sobie trochę poigrać z czytelnikami. W pewnym momencie byłam nawet zła na autorów, ponieważ bohaterowie, którym kibicowałam od samego początku zostali tak brutalnie potraktowani, że przez chwilę nawet myślałam, że reszta powieści już mnie nie interesuje. Oczywiście to nie była prawda, zaraz zaczęłam czytać z jeszcze większym zaciekawienie, bo jeśli nie moi faworyci to kto?

Zwrotów akcji było naprawdę wiele, pojawiali się nowi bohaterowie, którzy sporo wnosili do całej historii. Pojawiła się nawet osoba, która myślałam, że wiele wyjaśni w związku z samym Endgame, niestety, gdy zaczęło się robić ciekawie i już miała powiedzieć, pewnie jakieś ważne rzeczy, ale autorzy znowu zaczęli sobie igrać. Tak się nie robi, choć z drugiej strony takie zabiegi wzmagają ciekawość i trzeba czytać dalej. Z drugiej strony im bardziej wstrząsające zwroty akcji, tym dłużej daną powieść będzie się pamiętało, bo nie tak łatwo wyrzucić z głowy książkę, która tak bardzo zakorzeniła się w naszych myślach.

Jest to ostatni tom, więc warto wspomnieć o zakończeniu, po którym spodziewałam się naprawdę wiele. Niestety nie było ono dla mnie aż tak emocjonujące jak początek czy środek książki. Na samym końcu spodziewałam się jakiegoś wielkiego "wybuchu" czy choćby odpowiedzi na wiele pytań, które się pojawiały w trakcie czytania trzech tomów. Miałam nadzieję, że wyjaśni się trochę więcej rzeczy związanych z samym Endgame, tym co Stwórcy mieli w planach, dlaczego każdy z kluczy był akurat takim kluczem, a nie innym. Na tak dobrą serię brakowało mi niezłego kopa w zakończeniu całości, chociaż zdaję sobie sprawę, że autorzy zdradzili tyle, ile uznali za stosowne, jednak pewien niedosyt pozostaje.

Reguły gry to ciekawa i wciągająca powieść, w której naprawdę wiele się dzieje i choć nie wszystko zostaje wyjaśnione to czytanie zarówno tej części, jak i całej trylogii sprawia naprawdę wielką przyjemność. Od samego początku aż chce się dowiedzieć, jak całość się zakończy, a w między czasie pojawia się wiele zaskakujących wątków.

Tytuł: Reguły gry
Autor: James Frey, Nils Johnson-Shelton
Ilość stron: 343
Ocena: 8/10

Za możliwość przeczytania Reguł gry dziękuję Wydawnictwu SQN

17 komentarzy:

  1. Nie mogę się doczekać, aż zakończę tę serię, gdyż bardzo dobrze wspominam poprzednie części :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kojarzę tę serię, ale na chwilę obecną nie jestem nią zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze nie czytałam pierwszego tomu tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać żadnego z tomów, ale okładka ostatniego jest zdecydowanie najlepsza! :D

    Pozdrawiam gorąco,
    Koneko z recenzje-koneko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam serii, ale już pod koniec tamtego roku się nią zainteresowałam. Jakoś czuję, że mi się spodoba i sama nie wiem. Chyba powinnam dać się przekonać i wreszcie ją przeczytać.

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie nie mam jakiejś wielkiej ochoty na książki z tej serii, więc nie będę się za nimi rozglądać. Muszę uporać się wreszcie się z własnymi egzemplarzami różnych trylogii i cykli.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama muszę się zabrać za napisanie recenzji tej książki! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie znam żadnego tomu z serii, ale chętnie to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam całą serię, nie zawiodłam się na żadnej części ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoda, że zawiodłaś się na ostatniej części. Serii nie znam, ale chętnie kiedyś ją przeczytam. Uwielbiam książki, w których dużo się dzieje.
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu. Opinie są zachęcające, ale nie jestem pewna, czy książka jest w moim klimacie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziś zabieram się za czytanie, znając poprzednie tomy, liczę na wspaniałą przygodę. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nie czytałam pierwszego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie zapoznałam się jeszcze z pierwszym tomem. Muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo, ale to bardzo chcę zacząć tę serię. Najpierw jednak musze mieć szczęście i znaleźć ją w bibliotece, albo duży napływ pieniędzy, żeby móc ją kupić. Tak czy inaczej kiedyś na pewno sięgnę :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Kreacje bohaterów są według mnie niesamowite, okładka przechodzi samą siebie, ale co do treści, muszę przyznać, że zawiodłam się i to dosyć mocno... Liczyłam na coś wstrząsającego i zaskakującego, a wydawało mi się, że czytam niedopracowany szkic, który musi zostać opublikowany w tym momencie.
    Pozdrawiam i zapraszam na kilka moich słów na temat Endgame:
    www.favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja już kompletnie o tej serii zapomniałam. Dzięki za sprowadzenie na dobrą drogę xd

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek