6 sierpnia 2016

Układ - Elle Kennedy


Lubię sięgać po książki, które szybko się czyta, które jak się okazuje nie są takie złe, jakby się mogło wydawać. Taką książką właśnie jest Układ, choć z pewnością nie należy do najgenialniejszych, a schemat całości jest podobny do wielu innych powieści tego typu. Dobry przerywnik od poważniejszych lektur nie jest zły.


Drogi Hannah i Garretta łączą się, gdy dziewczyna zalicza test z etyki na bardzo dobrą ocenę, a chłopak oblewa. Garrett robi wszystko żeby namówić Hannah, by została jego korepetytorką, co nie jest łatwe, bo dziewczyna wzbrania się, jak tylko może. Dopiero gdy Garrett zauważa, że Hannah jest zadurzona w Justinie Kohlu proponuje jej pewien układ, który z czasem przeradza się w coś głębszego.

Na wstępie muszę powiedzieć o języku, który jak najbardziej mi się podobał. Wszystko zostało napisane w prosty sposób, żadnych słów czy zdań wymagających wytężenia mózgu. Najważniejsze było to ciągle dogryzanie sobie głównych bohaterów. Uwielbiam książki, w których bohaterowie się przedrzeźniają, dogryzają i są dla siebie wręcz miło niemili! Wszystko wydaje się wtedy jeszcze zabawniejsze i realniejsze, a polubienie bohaterów staje się o wiele łatwiejsze.

Oczywiście główni bohaterowie mają swoje problemy i muszą walczyć z rzeczami, które miały miejsce w przeszłości. Nie jest to żadną niespodzianką w tego typu książce, ale muszę przyznać, że spodziewałam się jakiejś większej konfrontacji czy rozwoju wydarzeń związanego z ich problemami, a tu wszystko przeszło gładko, bez większych rewelacji. Niby w książce nie brakuje uczuć, wybuchów złości czy nieporozumień, ale wydaje mi się, że gdyby doszło do jakiejś większej konfrontacji to całość by była jeszcze lepsza. Przyznam też, że miałam nadzieję na zagmatwanie całej sytuacji dzięki postaci Justina, a mam wrażenie, że autorka całkowicie zapomniała o tym pomyśle i nawet nie zdążyło się zacząć, a już się skończyło.

Jeśli chodzi o bohaterów to z jednej strony trochę mnie dziwiło zachowanie Hannah, ponieważ wydaje mi się, że po jej przeżyciach raczej nie da się przejść do porządku dziennego nawet po bardzo długim czasie, że zawsze coś się za taką osobą ciągnie. Z drugiej strony podobało mi się to, że twardo stąpa po ziemi i stara się żyć normalnie oraz nie zamykać na świat. Garrett natomiast jest postacią, która od razu stawia sprawy jasno, ma swoje zasady, których się trzyma i chociaż przy tym traktuje dziewczyny, jak zabawki to z czasem można go polubić.

Układ to przyjemny romans z dużą dawką humoru, bez żadnych udziwnień i choć było kilka rzeczy, których mi brakowało to chętnie sięgnę po kolejne tomy, ponieważ dobrze bawiłam się w trakcie czytania tej książki i mam nadzieję, że kolejne będą utrzymane w podobnym tonie.

Tytuł: Układ
Autro: Elle Kennedy
Ilość stron: 464
Ocena: 7/10

10 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tę książkę. Moim zdaniem jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dowiedziałam się o tej książce dopiero przy premierze drugiej części i chyba się nią zainteresuję. Może wydaje się być niczym szczególnym, ale czasami i takie książki są potrzebne. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie ją przeczytam. Lubię takie książki i nie przeszkadza mi, to, że pełno w niej schematów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wakacje to idealny czas na takie właśnie lekkie romanse, które nie wymagają zbytniego wysiłku. Bardzo chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej nie czytam tego rodzaju książek, ale ten tytuł mnie ciekawi i możliwe, że postaram się dać mu szansę w któryś leniwy letni wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Romanse lubię od dawna, a więc to tylko kwestia jej czasu aż po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jakoś nie byłam do niej przekonana, ale jakiś czas temu zmieniłam zdanie i mam nadzieję, że szybko, chociaż pierwszy tom, trafi w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam teraz tom 2 i jest równie przyjemny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam oba tomy u siebie, więc niebawem będę czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sam romans mnie nie przekonuje, ale ze względu na humor jestem skłonna się skusić :)

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek