18 maja 2016

Kreatywny TAG książkowy


Dawno nie było u mnie żadnego tagu. Postanowiłam zrobić kreatywny tag książkowy, ponieważ nie chcę żeby na blogu był przestój, a zresztą zawsze to jakaś odmiana od ciągłych recenzji. Nie to żeby w recenzjach było coś złego, ale czasami trzeba zrobić coś dla odmiany ;)

1. Książka, w której bohater ma kolorowe włosy.

Pierwsza książka jaka przychodzi mi na myśl to Umarli czasu nie liczą Kim Harrison, w której bohaterka miała fioletowe włosy. W tej kategorii nie może oczywiście zabraknąć Effie Trinket z Igrzysk śmierci, zawsze miała jakieś wymyślne fryzury.

2. Książka, w której główny bohater potrafi śpiewać lub grać na jakimś instrumencie.

Na początku myślałam, że będę miała problem ze znalezieniem takiego bohatera, ale przypomniałam sobie, że przecież w Maybe someday Colleen Hoover Ridge grał na gitarze.

3. Książka, w której główny bohater się nie zakochał.

Ciężki orzech do zgryzienia, bo przecież większość książek ma jakiś wątek miłosny, niektóre nawet niejeden. Na myśl przychodzą mi jedynie kryminały, w których były wątki miłosne, ale nie aż tak ważne żeby bohater się zakochiwał, ale jeśli mam wskazać konkretnego bohatera to stawiam na Frodo z Władcy pierścieni w końcu przy takiej wyprawie i przygodach nie ma czasu na miłość ;)

4. Książka, która oparta jest na motywie baśni lub bajki.

Bestia Alex Flinn. Taka współczesna wersja Pięknej i Bestii.

5. Książka, w której główny bohater/bohaterka jest buntownikiem.

Tu można wymieniać i wymieniać. Katniss z Igrzysk śmierci, Tris z Niezgodnej, właściwie nawet Harry'ego Pottera można podpiąć pod tę kategorię, w końcu zawsze robił po swojemu mimo zakazów czy nakazów.

6. Książka, w której bohater ma dziwne imię.

Wiele takich imion można znaleźć we Władcy pierścieni np. Bilbo, Aragorn, Gimli, Elrond czy choćby w Kronikach Shannary np. Allanon, Shea.

7. Książka o skomplikowanym tytule.

Właściwie nic nie przychodzi mi do głowy, chyba nie czytam zbyt wiele książek o skomplikowanych tytułach :D

8. Książka, która opowiada o kosmosie lub akcja dzieje się w nim.

Nie wiem czy można podać tu tę książkę, ale Jestem numerem cztery opowiada o przybyszach z innych planet. 

9. Książka, po której postanowiłaś zmienić się na lepsze.

Dobra, czytam wiele książek, niektóre dają mi do myślenia, a niektóre po prostu tylko czytam, ale nie było jeszcze takiej książki, która aż tak by na mnie wpłynęła żeby zmieniać swoje życie. A właściwie nawet trochę sceptycznie podchodzę do stwierdzenia, że książka mogłaby być czynnikiem, który wpłynąłby na zmianę życia.

12 komentarzy:

  1. Mnie takie tagi przerażają. Znaczy są dobre i zazdroszczę Ci pamięci, bo muszę się przyznać, że mi ciężko przypomnieć sobie niektóre szczegóły książki, które tutaj by się przydały ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy tag. Ja zwykle nie mam czasu ich robić, ale miło się czytało Twoje wypowiedzi. Bardzo lubię "Igrzyska śmierci" ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny tag :) Kiedyś zrobię go na swoim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny, chyba niedługo sama pomyślę o jakimś kreatywnym tagu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie Frodo to dobry przykład, ale mi też ciężko by było znaleźć takiego bohatera ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojejku! Ja to bym miała problem z niektórymi pytaniami!! O.o

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny tag, ale trochę trudny. Ciekawe odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy Tag. Sama miałabym problem z udzieleniem odpowiedzi na niektóre pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Interesujący Tag. Ja bym miała problemy z odpowiedzią na niektóre pytania.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z pierwszym i trzecim pytaniem miałabym duży problem :) Bardzo ciekawy tag :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z wieloma pytaniami i ja się zgadzam :) Niestety niektórych książek jeszcze nie poznałam ;)

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek