2 kwietnia 2016

Wołanie Kukułki - Robert Galbraith



Już od dawna miałam w planach przeczytanie tej książki, zazwyczaj było mi nie po drodze, ponieważ zawsze coś innego wpadało mi w ręce. Wiedząc też, że autorką jest J.K. Rowling, która postanowiła napisać tę serię pod pseudonimem dodatkowo mnie zachęcało. Nie tylko dlatego, że jest to autorka jednej z moich ulubionych serii, na której się wychowałam, ale także dlatego, że chciałam sprawdzić jak w jej wykonaniu będzie wyglądał kryminał.

Pewnej zimowej nocy w jednym z londyńskich apartamentowców dochodzi do tragedii. Lula Landry, sławna modelka zostaje znaleziona martwa na chodniku, wszyscy uważają, że popełniła samobójstwo, ponieważ nie ma żadnych śladów, które wskazywałyby na morderstwo, a jedyny świadek wydaje się być całkowicie niewiarygodny. Brat dziewczyny, John Bristow, zgłasza się do prywatnego detektywa, Cormorana Strike'a, który cienko przędzie. Strike podejmuje się wyzwania skuszony wysoką zapłatą, a także kierowany sentymentem, gdyż przyjaźnił się z bratem Johna. Czy Lula faktycznie popełniła samobójstwo, a może ktoś miał motyw żeby pozbyć się dziewczyny?

Cormoran Strike to bardzo ciekawa postać, zupełnie nie przypomina detektywów, których do tej pory poznałam czy to z innych książek, czy filmów. Z jednej strony to arogancki człowiek, który swoją szorstkością odstrasza wszystkich, kaleka, gdyż stracił nogę w Afganistanie, wydaje się być całkowicie nieporadny, bo jego życie osobiste jest dalekie od ideału, narzeczona go zostawiła, wyrzuciła z mieszkania, musi nocować w swoim biurze, a do tego nie jest w stanie przyznać się rodzinie, jak sytuacja naprawdę wygląda. Z drugiej strony natomiast jest postacią z nieprzeciętnym umysłem, która potrafi złożyć w całość najmniejsze elementy układanki.

Akcja toczy się w miarowym tempie, nie za szybko, nie za wolno, ale z pewnością wciąga. Ciężko się oderwać od książki, gdyż z każdą stroną pojawiają się nowe poszlaki, a śmierć sławnej modelki już nie może być określona jako samobójstwo. Choćbym nie wiem jak bardzo się starała to nie udało mi się domyślić tożsamości mordercy. Owszem miałam swoje podejrzenia, a nawet byłam pewna, że zgadłam. Byłam bardzo mile zaskoczona, gdy okazało się, że jest inaczej, bo po pierwsze zakończenie dzięki temu było o wiele lepsze, a po drugie zwyczajnie nie spodziewałam się takiego rozwiązania. W końcu można pokusić się o stwierdzenie, że było ono zbyt proste żeby było prawdziwe.

Wołanie Kukułki to książka jak najbardziej godna polecenia. Mroczna historia o nieszczęśliwym życiu sławnej modelki, uzupełniana odkrywanymi przez Strike'a tajemnicami, pełna zaskakujących wydarzeń oraz sprawiająca, że nie ma się ochoty odłożyć książki. J.K. Rowling udowadnia, że seria o najsławniejszym czarodzieju świata nie jest jedyną jaką autorka napisała.

Tytuł: Wołanie Kukułki
Autor: Robert Galbraith
Ilość stron: 451
Cena: 39,90 zł
Ocena: 8/10

Za możliwość przeczytania Wołania Kukułki dziękuję Wydawnictwu Dolnośląskiemu

14 komentarzy:

  1. Strika pokochałam całym sercem, to naprawdę bardzo dobra seria ;) A później dzieje się jeszcze więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lektura tego kryminału jeszcze przede mną i nie mogę się doczekać, kiedy wreszcie zacznę ją czytać. Nie jestem fanką kryminałów, ale ten szczególnie mnie interesuje, ze względu na autorkę, którą podziwiam - za sagę o Harrym Potterze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Strike to detektyw wszech czasów i godny zastępca Sherlocka. Ja uwielbiam i "Wołanie Kukułki" i "Jedwabnika" jak i "Żniwa Zła". Rowling pokazała że dobrze radzi sobie i w tym gatunku, a książka z tomu na tom jest coraz lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam, ale zamierzam nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię tę serię, przede mną Żniwa zła :)

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka leży u mnie na półce (już jakieś 5 miesięcy O.o) i ciągle coś mnie od niej odpychało. Dzięki Twojej recenzji jednak zmieniłam zdanie i naprawdę mam na nią ochotę! Myślę, że w najbliższym czasie sięgnę po tę pozycję :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka leży u mnie od dłuższego czasu i jakoś nie potrafię zabrać się za jej czytanie. Ale może kiedyś wreszcie się zdecyduje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie też wiecznie inne książki odciągają od kryminalne strony twórczości Rowling, ale w końcu zacznę je czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podobała mi się ta książka :) Uważam, że Rowling świetnie sobie poradziła jako twórca kryminałów. Kolejne części wciąż czekają na przeczytanie, ale z pewnością nadrobię te zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Druga część podobała mi się najbardziej. Tę też miło wspominam. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja teraz mam w planach trzeci tom tej serii. Nie mogę się doczekać, aż będę miała tę książkę w domu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książkę jak najbardziej mam w planach :D
    Już nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć jak Rowling poradzi sobie w kryminale :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja Rowling znam tylko z Pottera :). I chyba już tak zostanie :D

    http://zapomnianypokoj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek