3 marca 2016

Kamień i sól - Victoria Scott



Od razu po przeczytaniu pierwszego tomu zabrałam się za drugi, nie chciałam zwlekać, ponieważ byłam ciekawa, jak potoczą się losy bohaterów. Zastanawiałam się czym autorka zaskoczy mnie tym razem, a było kilka momentów, które sprawiły, że serce zaczęło mocniej bić.

Przed Tellą i resztą uczestników zostały dwa ostatnie etapy wyścigu, jednak tym razem organizatorzy postanowili połączyć ich w grupy. Z dnia na dzień okazuje się, że choćby nie wiem, jak uczestnicy się starali to organizatorzy zawsze wynajdowali sposoby, które miały ich złamać. 

Nie chcę pisać zbyt wiele o fabule żeby nie zdradzić ważnych elementów. Tym razem jednak działo się znacznie więcej, nie tylko dlatego, że nie było wprowadzenia do całej historii, ale też dlatego, że było wiele zaskakujących momentów. Żeby wygrać wyścig uczestnicy musieli współpracować z innymi, nawet jeśli nie do końca im ufali. Może połączenie bohaterów w grupy to nic nowego, bo przecież w pierwszym tomie już wędrowali w grupach, ale widzieli już trochę o sobie, a tym razem do ich grup trafiały przypadkowe osoby.

Największą przemianę przechodzi Tella, z dziewczyny, która polegała na innych i słuchała tego, co ma robić postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i pokazuje innym, że też potrafi podejmować decyzje. Czasami nie do końca jej to wychodzi, ale dzięki temu w całą fabułę wkrada się trochę zamieszania i wszystko staje się jeszcze ciekawsze.

Zaczynam się zastanawiać czy Kamień i sól to ostatni tom tej serii, ponieważ na razie niewiele wiadomo o dalszych planach autorki. Jeśli postanowi kontynuować serię to trzeci tom może okazać się najlepszym, ale z drugiej strony jeśli Kamień i sól kończy losy bohaterów to czytelnicy mogą czuć się zawiedzeni. Książka skończyła się w takim momencie, że nie wiadomo co myśleć, bo tak naprawdę niewiele się wyjaśnia i pozostaje zbyt wiele pytań. Dlatego mam nadzieję, że autorka zdecyduje się na kontynuację.

Wiele opinii porównuje tę serię do Igrzysk śmierci. Sama widzę niewielkie podobieństwo, jednak gdybym miała wybierać to bardziej do gustu przypadła mi seria Victorii Scott. Może jest trochę ugrzeczniona, ale dzięki temu całość nie jest taka ciężka.

Książki Victorii Scott z pewnością są godne polecenia, dzieje się wiele, nie wszystko jest tak poważne i zdarzają się momenty, kiedy uśmiech pojawia się na twarzy. Jeśli ktoś jeszcze zastanawia się nad tą serią to nie ma nad czym, bo nie będzie to stracony czas.

Tytuł: Kamień i sól
Autor: Victoria Scott
Ilość stron: 365
Cena: 34,90zł
Ocena: 9/10

Za możliwość przeczytania Kamień i sól dziękuję Wydawnictwu IUVI

11 komentarzy:

  1. Znam jedynie ze słyszenia o tej historii... Jak na razie nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie przepadam za tego typu książkami...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapoznam się z książkami tej autorki tylko jeszcze nie wiem kiedy :P Na razie brakuje mi czasu na czytanie :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio bardzo często ta książka się pojawia na blogach. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  5. W ''Kamień i sól'' najbardziej jestem ciekawa przemiany Telli. W pierwszej części straszliwie mnie irytowała, zwłaszcza, gdy myślała o próżnych rzeczach w obliczu wielkiego zagrożenia i próby. Mam więc nadzieję, że zmądrzeje i zacznie myśleć nie tylko o swoich włosach (widziałam tego zaczątek już pod koniec ''Ognia i wody''). Co do porównań do ''Igrzysk śmierci'' też dużo o nich słyszałam, ale większych podobieństw nie widziałam (jedynie kilka drobnych schematów, z których korzysta co trzecia książka). Mam nadzieję, że wkrótce będzie mi dane przeczytać ''Kamień i sól'' :)
    Ps: Dzięki za skomentowanie ostatniego posta na moim blogu. Jesteś jedną z dwóch osób, które nie uznały tego zadania za arcytrudne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Kamień i sól" hmmm... nie otrzymałam pierwszej części, ale jakoś nie mogę się do niej przekonać. Cały zaś mam przed oczami kilka negatywnych opinii i nie mogę pozbyć się wrażenia, że jest to bardzo płytka książka mająca zapewnić rozrywkę i tak już wypranym mózgom milionów nastolatków na całym świecie. Dlatego też o drugiej części nie dam rady wyrazić się w żaden sposób. Mimo twojej (jaki i wielu innym) pozytywnej recenzji raczej nie sięgnę ani po pierwszą, ani po drugą część :)

    zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę koniecznie poznać tę serię, bo wszędzie wokół same pozytywne recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta seria jest naprawdę wciągająca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo się ostatnio słyszy o tej serii, ale ja nie jestem przekonana. Chociaż główna bohaterka możne okazać się ciekawa. Chyba poczekam z czytaniem, aż okaże się czy wyjdzie kolejny tom, skoro ten kończy się w tak dziwny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rozejrzę się za tym tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy tom bardzo mi się podobał, dlatego na pewno wkrótce zabiorę się za "Kamień i sól" :)
    Bardzo się cieszę, że książka Ci się podobała :D

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek