8 lutego 2016

[PRZEDPREMIEROWO] Chcę Cię usłyszeć - Diane Chamberlain



Dopiero zaczynam swoją przygodę z twórczością autorki i jest to druga jej książka jaką przeczytałam. Pierwsza nie wywarła na mnie zbyt wielkiego wrażenia, jednak Chcę Cię usłyszeć było przepełnione tyloma różnymi emocjami, że nie mogłam się od niej oderwać. Wszystko toczyło się w tak ciekawy sposób, że od razu musiałam się dowiedzieć, co było dalej i takim sposobem książkę przeczytałam w jeden dzień.

W dniu śmierci ojciec Laury wymusił na niej obietnicę, że zaopiekuje się pewną staruszką mieszkającą w domu spokojnej starości, Sarah Tolley. Kobieta nie miała pojęcia kim jest Sarah, nigdy o niej nie słyszała, ale doszła do wniosku, że skoro było to tak ważne dla jej ojca, musi dotrzymać obietnicy. To z kolei nie podoba się jej mężowi, Ray od początku nerwowo podchodzi do pomysłu odwiedzin jakiejś obcej osoby, jest nerwowy i nie chce żeby jego żona ją odwiedzała. Laura nie daje za wygraną, postanawia odwiedzić staruszkę żeby dowiedzieć się skąd zna jej ojca, zostawia swoją pięcioletnią córkę Emmę z ojczymem, a sama jedzie do domu spokojnej starości. Niestety po powrocie do domu zastaje roztrzęsioną i zapłakaną córkę, a w sypialni ciało swojego męża, który postanowił odebrać sobie życie. Od tej pory Emma przestaje mówić, chodzi na terapię, aż w końcu Laura za namową terapeutki postanawia wprowadzić w życie dziewczynki biologicznego ojca Dylana. Kobieta nadal odwiedza Sarah Tolley, która ma alzheimera i pamięta jedynie daleką przeszłość, która do lekkich nie należała, a starsza pani odgrywa dużą rolę w życiu Laury.

Myślałam, że będę musiała przebrnąć przez kilka rozdziałów zanim cała akcja się rozwinie, ale już na samym początku wiele się działo. Najpierw samobójstwo męża Laury, później próby wydobycia głosu z małej dziewczynki, która zamknęła się w sobie i opowieści Sarah Tolley, które były bardzo niepokojące. Kobieta pracowała w szpitalu psychiatrycznym, gdzie dyrektor eksperymentował na chorych, a opowieść starszej kobiety za każdym razem zaczynała się składać w jedną całość. Autorka książkę napisała w taki sposób, że cały czas towarzyszyły mi jakieś emocje i nie dało się od całości oderwać.

W przypadku pierwszej książki Chamberlain jaką przeczytałam bardzo szybko domyśliłam się, co stoi za tajemnicami skrywanymi przez bohaterów. Tym razem w ogóle nie powiązałam faktów, domyśliłam się tylko jednej rzeczy, ale dopiero w końcowych rozdziałach. To wielki plus, bo obawiałam się, że tu też wszystko będzie takie oczywiste. Nie tylko nie było, ale autorka aż do ostatnich rozdziałów kilkakrotnie mnie zaskoczyła zanim wszystko ułożyło się w jedną całość.

To jedna z książek, o których chciałoby się napisać wiele, a w rezultacie wychodzi chaotyczny zlepek zdań, bo nie łatwo pozbierać myśli po zakończeniu lektury. Chcę Cię usłyszeć tak bardzo mnie zachwyciło, że do tej pory mam mętlik jeśli chodzi o wyrażenie zdania na temat książki. Powieść pełna emocji, podczas czytania pojawia się uśmiech, złość, niedowierzanie, a nawet wzruszenie i nie da się nie kibicować bohaterom żeby wszystko ułożyło im się jak najlepiej.

Chcę Cię usłyszeć to książka godna polecenia, koło której nie łatwo przejść obojętnie i aż żal bierze, że ma się już za sobą lekturę i nie można jej przeżywać od nowa.

Tytuł: Chcę Cię usłyszeć
Autor: Diane Chamberlain
Ilość stron: 456
Cena: 36,00zł
Ocena: 9/10

Za możliwość przeczytania Chcę Cię usłyszeć dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka

16 komentarzy:

  1. Z chęcią bym przeczytała. Książka zapowiada się bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę już mam, więc niebawem będę czytać. Mam nadzieję, że mnie również zachwyci.

    OdpowiedzUsuń
  3. O tym tytule również nie słyszałam, ale wysoka ocena i Twoja opinia trochę mnie zachęcają do lektury...
    Pozdrawiam, Shelf of Books :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyle co ja słyszałam już o tej książce - naprawdę z przyjemnością bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu rozejrzeć się za książkami tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę mam i jak tylko znajdę czas to będę czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach poznanie twórczości autorki :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepszą recenzją książki jest jej brak... a dokładniej rzecz ujmując, właśnie taki haotyczny zlepek zdań i wielokrotne podkreślenie "nie wiem, co o tej książce napisać". Uwielbiam książki, które niosą ze sobą wiele emocji (nawet tych sprzecznych), więc książka jak najbardziej dla mnie :D

    zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę piękna historia, tu się zgodzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że powieść zbiera same pozytywne oceny to mnie przekonuje, żeby po nią sięgnąć, zwłaszcza że wciąż nie znam twórczości autorki. A wydaje się być cenioną pisarką :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książkę posiadam, więc niedługo się za nią zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki z tej serii są niezwykle poruszające. Z miłą chęcią się skuszę i pewnie mocno wzruszę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Autorki nie znam, w sensie, że nic z jej twórczości nie czytałam, ale nie raz nie dwa trafiłam na recenzje jej książek. Jednak chyba nie nadaję się na czytelniczkę, która mogłaby w pełni zachwycić się tą książką (przynajmniej na tę chwilę :)).

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo się cieszę, że w Twojej ocenie książka wypada TAK dobrze! Spodziewałam się, że będzie dobra i cieszę się, że tak jest! ;)

    Zapraszam do siebie na post o 50 faktach ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszyscy polecają tę książkę, muszę i ja przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek