25 lutego 2016

After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem - Anna Todd



Biorąc pod uwagę to jak bardzo podobał mi się pierwszy tom, zastanawiałam się czy podobnie będzie z kontynuacją. Oczywiście towarzyszyło mi wiele różnych emocji podczas czytania, jednak tym razem nie było aż tak dobrze, jak wcześniej. Drugi tom podobał mi się, ale było w nim za dużo sytuacji i zachowań, które mnie irytowały, a na to nie dało się przymknąć oka.

Konflikt między Tess a Hardinem doprowadził do tego, że ze sobą w ogóle nie rozmawiali, a właściwie Tess przestała rozmawiać z chłopakiem. Hardin cały czas próbował ją namówić do powrotu. Przez cały ten czas wynikały między nimi sytuacje, które sprawiały, że na nowo się kłócili i musieli zaczynać od nowa. Kiedy wreszcie się dogadali na drodze Tessy stanęła kolejna przeszkoda.

Nie chcę zbyt wiele pisać o samej fabule książki, bo musiałabym zdradzić zbyt wiele kluczowych wątków, które z kolei mogłyby popsuć innym czytanie pierwszego tomu. Jeśli chodzi o drugą część mam wrażenie, że kłótnia poganiała kłótnię i tylko wokół tego krążyła cała powieść. Momentami miałam dosyć czytania o kolejnej, często irracjonalnej, kłótni i właśnie przez to nie dostrzegałam tego, co działo się poza sprzeczkami, a w końcu było tego sporo.

Tym razem zachowanie Tess irytowało mnie jeszcze bardziej, bo po tym co zrobił jej Hardin za szybko ustępowała i właściwie wybaczała mu bez mrugnięcia okiem. Miłość miłością, ale dziewczyna została przedstawiona jako osoba bardzo łatwa do zmanipulowania, której wystarczy dotknąć, a już jej miękną kolana i nic innego się nie liczy oprócz chłopaka, w którym jest zakochana. W ogóle nie była konsekwentna w swoich postanowieniach i czynach, a to naprawdę było denerwujące, gdy nagle twierdziła, że czegoś więcej nie zrobi, a nie minęła chwila i robiła to samo.

Jeśli chodzi o Hardina okazało się, że jest on jeszcze bardziej zepsutą osobą niż sądziłam po przeczytaniu pierwszej części. Wyszło na jaw wiele sekretów i przewinień z jego przeszłości, które nie należały do najnormalniejszych. Co gorsza zachowywał się tak, jakby miał zupełne prawo do decydowania o przyszłości Tessy bez uprzedniego poinformowania jej o swoich zamiarach. To jest jedna z rzeczy, które bardzo mnie denerwują w tego typu bohaterach, myślą, że wszystko im wolno i mogą decydować za innych. Po przeczytaniu drugiego tomu utwierdziłam się w tym, że właściwie nie lubię postaci Hardina i nawet jego chęć czy próby zmian mnie do niego nie przekonują i to raczej się już nie zmieni.

Działo się naprawdę wiele, podobnie jak w poprzedniej części, jednak tak jak wspomniałam kłótnie trochę mi przyćmiły te wątki. Jedno jest pewne w tej serii nic nie jest pewne. Choćby postać Zeda, który wydawał mi się bardzo dobrym człowiekiem, okazał się być knującym intrygi chłopakiem, który wiedział jakich słów użyć żeby zwrócić kogoś przeciwko innej osobie.

Mam nadzieję, że w kolejnych tomach będzie trochę mniej kłótni, a trochę więcej wątków, które sprawią, że nie będę mogła się znowu oderwać od książki. Choć drugi tom nie przypadł mi aż tak do gustu nadal uważam serię za naprawdę bardzo dobrą.

Tytuł: After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem
Autor: Anna Todd
Ilość stron: 755
Cena: 39,90zł
Ocena: 7/10

8 komentarzy:

  1. Jakiś czas temu zastanawiała mnie ta seria.
    Nawet chętnie sięgnęłabym po 1 tom, gdybym miała czas.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Te kilka rozdziałów After, które czytałam kiedyś online raczej mnie zniechęciły niż zachęciły do siebie. A skoro Hardin (to imię mnie rozwala) jest jeszcze gorszy niż na początku to jestem pewna, że nie sięgnę po After. A o Tess to nawet się nie wypowiem, takie postacie jak ona to już inna kategoria okropności.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam całą serię After za niesamowite emocje, jakie mi dostarczyła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo twojej recenzji nie dam rady wypowiedzieć się na temat "After". Czytałam tylko początek pierwszego rozdziału w formie bloga i jakoś mnie do siebie nie przekonał. Opisy książek też mnie nie przyciągnęły, więc raczej odpuszczę :)

    zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie ta seria ogromnie rozczarowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam, że pierwszy tom bardziej mi się podobał. W drugim trochę za dużo było kłótni między bohaterami, co po pewnym czasie zaczęło mnie denerwować. Mam nadzieję, że trzeci tom będzie trochę lepszy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsza część jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek