7 stycznia 2016

After. Płomień pod moją skórą - Anna Todd



After to seria, po którą właściwie nie miałam zamiaru sięgać, w ogóle mnie do niej nie ciągnęło. W końcu doszłam do wniosku, że wypadałoby sprawdzić dlaczego tak wiele osób ocenia ją tak wysoko. Teraz już wiem, że gdybym się nie przemogła i nie przeczytała pierwszego tomu, byłaby to jedna z gorszych decyzji jakie podjęłam. To grube tomiszcze pochłonęłam tak szybko, że właściwie żałuję, że nie dawkowałam sobie tej historii, bo teraz muszę czekać aż kolejne tomy do mnie dotrą. Nawet mnie nie obchodziło czy będę czytała pół nocy i na drugi dzień będę nieprzytomna, po prostu nie mogłam się oderwać i za każdym razem powtarzałam sobie słynne "jeszcze jeden rozdział". W książce jest tak dużo irytujących sytuacji, że aż sprawiają, że jest ona doskonała i już mnie nie dziwią te wysokie oceny.

Tessa rozpoczyna naukę w colledge'u, jest to grzeczna dziewczyna, która ma wszystko poukładane i zaplanowane, nawet jej związek z Noahem wydaje się być bardziej z rozsądku niż miłości. W akademiku jej współlokatorką jest Steph, rudowłosa dziewczyna, z tatuażami, której znajomi bardziej wyglądem przypominają ją niż Tessę, wśród nich jest Hardin, naburmuszony, tajemniczy chuligan z mnóstwem tatuaży i kolczykami. Chłopak lubi imprezy, uznaje niezobowiązujące spotkania z dziewczynami, które wiążą się tylko z jednym, ale nie uznaje randek. Okazuje się, że obrał sobie Tess za obiekt idealny do dręczenia, a jej niewinność sprawia, że przychodzi mu to z dużą łatwością, ale z drugiej strony coś go ciągnie do dziewczyny, nie może się jej oprzeć, a z czasem rodzi się między nimi uczucie.

Połączenie niewinnej Tessy i wybuchowego Hardina w parę mogło skutkować tylko jednym, ciągłymi wybuchami namiętności między nimi lub kłótniami, a tu było i to i to. Wpadali ze skrajności w skrajność, kiedy myślałam, że wreszcie doszli do jakiegoś porozumienia, znowu pojawiało się coś, przez co kłócili się jak najbardziej znienawidzeni wrogowie. Przy tej literackiej parze nie da się nudzić i nigdy nie wiadomo, o co się pokłócą, a ja tylko wyczekiwałam tych wybuchów. Właściwie można fabułę opisać dwoma słowami i byłyby to właśnie kłótnia i namiętność. Praktycznie cały czas to się powtarzało, ale nie było to monotonne, wręcz przeciwnie za każdym razem pojawiała się ta niepewność, co będzie dalej, a i okazało się, że nawet to miało swoje drugie dno.

Wcześniej napisałam, że jest to książka tak irytująca, że aż doskonała. Było naprawdę wiele rzeczy, które mnie irytowały. Zachowanie Tess, która będąc w związku z Noahem spędzała czas z Hardinem i to w sposób, w jaki nie spędzała go ze swoim chłopakiem. Kiedy już była z Hardinem denerwowało mnie to, że jest taka uległa, on momentami traktował ją gorzej niż rzecz, a ona właściwie nie potrafiła się porządnie mu przeciwstawić. A Hardin? Wiecznie miał jakieś tajemnice, nie zachowywał się jak ktoś, komu zależy na drugiej osobie i właściwie był dupkiem. Ale mimo tej irytacji nie jestem w stanie powiedzieć nic złego o tej książce, bo była tak dobra, że to przy całości wydaje się niczym.

Zarówno postać Tess, jak i Hardina w trakcie całej historii bardzo się zmienia. Ona staje się coraz bardziej otwarta, eksperymentuje z różnymi rzeczami, których wcześniej nie brała w ogóle pod uwagę, a nawet przestaje w pewnym momencie tak obsesyjnie wszystko planować. On z kolei z otwiera się i odkrywa tajemnice, które nie były dla nikogo wcześniej dostępne. Choć są od siebie tak różni, tworzą dwie skrajności, to idealnie się uzupełniają i pasują do siebie. A potem wszystko pryska...

Nigdy bym się nie domyśliła jakie będzie zakończenie pierwszego tomu serii, wszystko układało się właściwie bardzo dobrze, a okazało się nieprawdą. Koniec wywołał we mnie tyle emocji, byłam zła, nie mogłam uwierzyć w to jak bardzo autorka manipulowała moimi myślami. Byłam przekonana, że będzie to historia miłosna, w której dziewczyna zmienia chuligana w dobrego chłopaka, a autorka zwyczajnie zmiażdżyła każdą moją myśl i wyrzuciła jak gdyby nigdy nic do kosza wplatając takie zakończenie.

Gdybym miała pod ręką kolejne tomy od razu zabrałabym się za ich czytanie, a inne książki zeszły by na dalszy plan. Nie sądziłam, że tak bardzo mi się ta książka spodoba i mam nadzieję, że kolejne tomy będą już tylko lepsze.

Tytuł: After. Płomień pod moją skórą
Autor: Anna Todd
Ilość stron: 632
Cena: 39,90
Ocena: 10/10

16 komentarzy:

  1. Jak tylko wyczaje ją na jakichś wyprzedażach to od razu kupuję!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja się tle negatywnych opinii naczytałam, że nie jestem przekonana. A z drugiej strony jestem ciekawa... Sama nie wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoja opinia zdecydowanie zachęciła mnie do sięgnięcia po tę serię!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak! Tak! Tak! Podpisuję się pod Twoją recenzją w 100%. Jestem wielką fanką tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Seria już od dawna jest w moich planach :) Kiedy przeczytam? Ciężko powiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę w końcu sięgnąć po tę książkę! Mam nadzieję, że uda mi się ją przeczytać jak najszybciej :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam sporo dobrych recenzji tej książki. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Po takiej ocenie muszę sięgnąć po serię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam różne opinie na jej temat i chyba dopóki sama po nią nie sięgnę, to się o tym nie przekonam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jakoś nie mam ochoty na tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy tom również zrobił na mnie ogromne wrażenie :)
    A jego zakończenie jest niezwykle zaskakujące ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, to chyba pierwsza tak pozytywna recenzja "After", jaką czytam. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz czekam na Twoją recenzję "Kochając Pana Danielsa", bo jestem jej bardzo ciekawa. :-)

      Usuń
  13. Moja przyjaciółka także niedługo zabierze się za tą książkę... poczekam na jej opinię i wtedy podejmę ostateczną decyzję, ale jak na razie skłaniam się ku opcji: tak, przeczytam :)

    Pozdrawiam
    ksiazki-inna-rzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek