24 sierpnia 2015

LBA #9



Po raz kolejny zostałam nominowana do Liebster Blog Award, co oczywiście cieszy :) Za nominację serdecznie dziękuję Kani Frani i zapraszam na moje odpowiedzi.

1. Gdybyś miała przeczytać w życiu tylko jedną książkę, to którą?

Na dzień dzisiejszy wciąż powiedziałabym Jane Eyre. Autobiografia Charlotte Brontë. Cały czas jestem pod dużym wrażeniem tej powieści :)

2. Jacy bohaterowie książek budzą Twoją największą sympatię (niepokorni, mili, cisi, odważni, nietuzinkowi itp.)?

Lubię, gdy bohaterowie w jakiś sposób są zadziorni :) Jakoś nie przepadam za przesadnie miłymi i ułożonymi bohaterami, lubię takich, którzy nie boją się wyzwań, czasami sobie przeklną i nadużywają sarkazmu :D

3. Jak najbardziej lubisz czytać: szybko czy wolno?

Zanim jeszcze zaczęłam pracę, czytałam bardzo szybko, a teraz są dni, kiedy nie mam nawet chwili żeby zajrzeć do książki :( Ale jeśli już mi się uda to i tak czytam w miarę szybko, choć teraz przeczytanie jednej książki rozkłada się na kilka dni ze względu na brak czasu.

4. Dokąd wybrałabyś się w swoją wymarzoną, literacką podróż?

Żadnym zaskoczeniem nie będzie to, że wybrałabym się do Hogwartu :) Poza tym chętnie podreptałabym wraz z hobbitami do Mordoru :P

5. Jakiego gatunku książek nie lubisz?

Myślę, że spokojnie mogę tu napisać, że sci-fi (nie jestem w stanie ich ogarnąć) i religijnych, bo do bycia religijną jednak mi daleko.

6. Jaki jest Twój ulubiony pisarz?

Na pierwszym miejscu zawsze będzie Stephen King, ale już jakiś czas temu do ulubionych dołączyła Colleen Hoover :)

7. Kto zaszczepił w Tobie pasję do czytania?

Nikt, sama od zawsze lubiłam czytać i tak mi zostało ;) W rodzinie jestem jedyną, która nałogowo czyta.

8. Jaka jest najgorsza książka jaką czytałaś?

Duff. Ta brzydka i gruba. - Kody Keplinger

9. Jaka jest Twoja ulubiona bajka z dzieciństwa?

Ale, że w sensie książkowa? Właściwie to nie pamiętam, ale zaczytywałam się w tych krótkich książeczkach Disneya, w których była streszczona wersja filmów animowanych ;) Uwielbiałam je :)

10. Jaki jest Twój ulubiony książkowy cytat?

Cytat z książki Morze spokoju Katjii Milay:

"Żyję w świecie pozbawionym magii i cudów. W miejscu, gdzie nie ma jasnowidzów czy zmiennokształtnych, żadnych aniołów czy supermanów gotowych ocalić Twoje życie. W miejscu, gdzie ludzie umierają a muzyka potrafi ich skłócić, a wiele rzeczy jest do bani. Jestem tak mocno osadzona na ziemi przez ciężar rzeczywistości, że czasami zastanawiam się jak to możliwe, że nadal potrafię unosić moje nogi podczas chodzenia."

11. Za co kochasz książki?

Za to, że przenoszą mnie do innego świata, gdzie problemy i szara rzeczywistość odpływają gdzieś w zapomnienie :)

18 komentarzy:

  1. Chyba każdy z nas kocha książki właśnie za to, że przenoszą nas w inny świat. Do Hogwartu z chęcią również bym się wybrała :D Ja lubię czytać wolno... W sensie.. skupiać się na każdym elemencie z osobna, czasami przeczytać jedno zdanie trzy razy, tylko po to, żeby później 10 minut nad nim rozmyślać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A powiem Ci, że niektóre książki o tematyce okołoreligijnej są naprawdę spoko - takim przykładem może być "Coś więcej niż ślad". Genialna historia nie tylko dla wierzących. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, ciekawe odpowiedzi. Ja bym chciała przeczytać książkę Kinga ale jakoś nie mogę się zdecydować.
    Pozdrawiam ciepło ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Wybrać jedną książkę? Chyba bym nie umiała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze do Hogwartu pewnie sam bym się udał :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Namiastkę Hogwartu zobaczyłam w Wizzarding World of Harry Potter, ale chętnie wybrałabym się do Śródziemia. Chociaż może nie z Hobbitami, a z Aragornem:D. Bajki Disneya rządzą ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawie się czytało Twoje odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odwiedzenie Hogwartu to moje marzenie!! Co tam odwiedzenie, ja chcę tam mieszkać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja akurat nie przepadam za twórczością Kinga. Za to Duff. Ta brzydka i gruba bardzo mi się podobała. Widać mamy trochę odmienny gust :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja książek religijnych też raczej nie czytam. To nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pytanie nr 3 - mam tak samo!
    religijnych książek nie czytam, a Kinga nie lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ech, mi też dużo brakuje do bycia religijną... Ten cytat jest świetny. Zdecydowanie do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham Morze spokoju, chyba nie potrafiłabym wybrać tylko jednego cytatu, bo Katja Millay pisze naprawdę wspaniale, uwielbiam jej styl i sposób, w jaki ujęła całą tę historię.
    Co prawda jeszcze nie czytałam Duff, ale widziałam film i nie był okropny - taki zwykły, dla nastolatek, żeby trochę się zrelaksować, ale teraz zaczęłam się obawiać tej książki ;)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  14. JE to chyba najlepsza książka Bronte :) Uwielbiam ją.
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze się czytało Twoje odpowiedzi, bo napisałaś krótko, a treściwie. Ja też nie za bardzo lubię science-fiction, ale staram się przekonać ostatnio do tego gatunku. Może się uda.;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakiś czas temu Colleen Hoover dołączyła tez do moich ulubionych autorów. Po prostu zakochałam się w jej stylu pisania i wykupiła chyba wszystkie jej książki dostępne na polskim rynku! Częste szaleństwo normalnie... :D

    http://zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek