13 lipca 2015

Nefilim - Thomas E. Sniegoski


Dawno temu, tak dawno, że już nie pamiętam kiedy, obejrzałam mini serial (składający się jedynie z trzech odcinków) na podstawie tetralogii Sniegoskiego. Serial tak bardzo mi się spodobał, że żałowałam, iż jest tak krótki, ale pocieszałam się tym, że są książki i na pewno będę czerpała z nich taką samą przyjemność. Książki leżały na półce i czekały, czekały i doczekać się nie mogły, aż wreszcie po ponad dwóch latach zabrałam się za pierwszy tom, jednak ten długi okres wyczekiwania sprawił, że miałam naprawdę wygórowane oczekiwania, a niestety troszeczkę się zawiodłam.

Aaron Corbet, nastolatek, który trafiał do wielu rodzin zastępczych aż wreszcie znalazł się u Stanleyów, gdzie jego najlepszym przyjacielem był labrador Gabriel, a swój czas starał się poświęcać swojemu autystycznemu bratu Steviemu. W dniu jego osiemnastych urodzin zaczyna się z nim dziać coś dziwnego, towarzyszką mu okropne bóle głowy, zaczyna rozumieć różne języki, choć wcześniej nie miał z nimi styczności bądź znał je na poziomie podstawowym, rozumie co mówi do niego pies, jakiś mężczyzna mówi mu, że jest Nefilimem. Od tamtej pory nie daje to chłopakowi spokoju i próbuje dowiedzieć się czegoś więcej o owych istotach i choć nie wierzy w to wszystko zdarzenia, które mają miejsce sprawią, że zmieni zdanie.

Nie miałam wcześniej okazji czytać książek o aniołach, ale bardzo spodobało mi się to, że istoty te zostały przedstawione w całkiem inny sposób niż dobrze nam znane anioły, które pomagają ludziom i są ich aniołami stróżami. Sniegoski postanowił przedstawić anioły jako bezwzględne istoty, dla których ludzie to tylko obrzydliwe małpy, którym nie sprawia problemu eliminowanie Upadłych, dawnych pobratymców, pozbawionych skrzydeł, którzy znaleźli swoje miejsce wśród ludzi. Dzięki temu przynajmniej w książce coś się działo.

Jeśli chodzi o głównego bohatera to właściwie nie wyróżnia się niczym szczególnym, owszem ma pewne umiejętności, ale dziwne żeby ich nie miał skoro jest Nefilimem. Poza tym przez prawie cały pierwszy tom wypierał się tego czym jest i swojego przeznaczenia, bo przecież nagłe rozumienie wszystkich języków, nawet tych starożytnych, których nikt już nie używa i rozmawianie z psem to żaden dowód na to, że jest pół aniołem, pół człowiekiem. Niestety to jego wypieranie się było momentami nudne.

Niestety bardzo brakowało mi mrocznego klimatu, który wydawałoby się powinien towarzyszyć czytelnikowi. Myślałam, że skoro aniołowie zostali przedstawieni jako istoty bez skrupułów to właśnie takie będą, a właściwie niekoniecznie. Owszem zabijali ludzi czy swoich dawnych pobratymców, ale miałam wrażenie, że było to bardziej spowodowane fanatycznemu zapatrzeniu w swoją egzystencję i mylnym odbieraniem tego, czego od nich oczekuje Stwórca.

Akcja niestety była wolna. Poza egzekucjami jakie wykonywała Potęga (aniołowie, którzy obrali sobie za cel zniszczenie ludzi i Upadłych) niewiele się działo. Momentami miałam nawet wrażenie, że to całe poszukiwanie jedynego, wybranego Nefilima stawało się zabawą w kotka i myszkę, a rozciągało się to niestety na większą część książki. Znalazło się również kilka absurdów, jak na przykład to, że aniołami opiekował się pewien starzec, który pewnie kiedyś był lekarzem niby nic dziwnego, ale okazuje się, że ów starzec jest niewidomy, a wykonuje zabiegi, których nie powstydziłaby się osoba z sokolim wzrokiem.

Może miałam zbyt wielkie oczekiwania i dlatego pierwszy tom nie był aż tak dobry, choć na pewno sam pomysł jest naprawdę bardzo ciekawy i mimo wszystko nie skreślam serii, bo może akcja rozwinie się w kolejnych tomach i będą o wiele lepsze niż ten otwierający tetralogię Upadłych.

Tytuł: Nefilim
Autor: Thomas E. Sniegoski
Ilość stron: 318
Cena: 29.90zł
Ocena: 6/10

23 komentarze:

  1. Również czytałam i nie mam za dobrego zdania. Nie oglądałam serialu co prawda, lecz skusiły mnie samym opisem. I musisz wiedzieć, że następne części nie przyniosą Ci niczego ciekawego, a to samo rozczarowanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpuszczę ją sobie,nie mam na nią ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem co myśleć o tej książce. Przyznam się że BYŁA to powieść na którą miałam chęć i tylko czekałam aż wpadnie w moje sidła. Niestety mimo iż recenzja jest bardzo dobra to książka do mnie nie przemawia, sam opis jest nudny i przewidywalny. Nie wiem czy chcę czytać książkę kiedy nawet opis mi się nie podobał.
    Pozdrawiam.
    http://in-my-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm nie słyszałam ani o książkach, ani o serialu, ale przyznam, że jakoś specjalnie mnie nie ciągnie do zagłębienia się w tę historię. Nie lubię wolnej akcji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tę książkę w swojej biblioteczce ale jeszcze nie czytałem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio czytałam o aniołach i byłam zadowolona, ale do tej książki raczej nie zajrzę, skoro nie jest zbyt interesująca. Jednak czasami serial czy film okazują się lepsze od literackiego pierwowzoru :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już sobie dawno odpuściłam tę książkę ;)
    Czytam inne :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Pewnie mnie też by się średnio spodobała, ale dobrze wiedzieć, że taka książka istnieje.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam, ale mam w planach tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale nie wiem czy to jednak coś dla mnie. Raczej nie sięgam po takie historie, a skoro ta nie rzuca na kolana to nie wiem czy się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej nie wiedziałam czy ktoś jeszcze będzie czytać tę książkę, stara już trochę. Przeczytałam wszystkie 4 części. Tak serio podobała mi się tylko 4, taka najmocniejsza i z akcją. Nie ma pamiętam w której to części było ale jak chłopakowi skrzydła wyrosły było bardzo ciekawie.
    Pozdrawiam ciepło. http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Motywy z aniołami zawsze mnie ciekawiły, ale nie takie jak w tej książce. Raczej zrezygnuje z czytania.

    OdpowiedzUsuń
  13. za każdym razem jak widzę ją w bibliotece zastanawiam się, czy nie wypożyczyć tej pozycji.
    niezwykle przyciąga moją uwagę i nie wiem, czy mimo wszystko się jej nie oprzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też mam ogromną ochotę na tą książkę, ale boję się tego co spotkało Ciebie. Muszę jeszcze to przemyśleć :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Trochę szkoda, że nie było tego mrocznego klimatu, ale mimo wszystko zapoznam się z twórczością Sniegoskiego. Pozdrawiam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam pierwszą i drugą część serii. Dosyć mi się podobały, ale to ciągłe wypieranie się przez Aarona swojej natury... nadal będzie trwać :P Druga część również obfituje w dużą dawkę podobnej "rozrywki" :) Mimo to, na pewno sięgnę po trzecią część, ponieważ jestem ciekawa jak dalej potoczą się losy Nefilima i jego mówiącego psa :D
    Pozdrawiam!

    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Książki o Aniołach nie są moimi ulubionymi, może kiedyś sięgne po tą pozycje,ale na razie sobie odpuszcze :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie Inna
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Tę historię przeczytałam dwa lata temu, i seria mi się podobała, ale to był dopiero początek mojej drogi w książkach. Fakt, że czegoś jej brakuje, ale i tak coś w niej jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przyznam szczerze, że nie czytałam. Nie wiem czy kiedyś się skuszę skoro nie rozkłada na łopatki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś, kiedyś, kiedyś jeszcze miałam w planach. Jednak z czasem moje zainteresowanie tego typu książkami, zaczęło maleć. Ta pozycja została wykreślona z mojej listy książek do przeczytania. Po prostu jak na razie za dużo tego wszystkiego - wampirów, aniołów zwykłych i upadłych itp.

    OdpowiedzUsuń
  21. Kompletnie nie wiedziałam, że jest serial na podstawie Nefilim! Serię mam w planach już od bardzo dawna, ale zawsze przy zamawianiu książek o niej zapominam. Muszę chyba zapisać sobie gdzieś ten tytuł (tak dla przypomnienia na później) :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Sama jestem bardzo ciekawa tej książki, bo to zdecydowanie tematyka, po którą chętnie sięgam. Uwielbiam książki o aniołach, dlatego prędzej czy później zabiorę się i za tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek