5 czerwca 2015

LBA #7


Serdecznie dziękuję Addictedtobooks za nominację do LBA :) To już moje siódme podejście do tej zabawy, co bardzo mnie cieszy :) Nie przedłużając, zapraszam na moje odpowiedzi :)

1. Czy jest jakaś książka, która doprowadziła Cię do łez? Jeśli tak, to jaka?

Zazwyczaj książki nie wyciskają ze mnie łez, w przeciwieństwie do filmów, ale ostatnio przydarzyło mi się to po raz pierwszy. Książka, która sprawiła, że zaczęłam płakać w trakcie czytania to Nieprzekraczalna granica Colleen Hoover ;)

2. Jaka jest według Ciebie najlepsza książka napisana przez polskiego pisarza/pisarkę?

Niestety nie czytam wiele książek polskich autorów, dopiero od jakiegoś czasu zaczynam się do nich przekonywać, ale w ostatnim czasie bardzo mi się podobała Fanaberia Łukasza Kotkowskiego.

3. Jaka jest najgrubsza przeczytana przez Ciebie książka?

Jak do tej pory Anna Karenina Lwa Tołstoja, która ma 909 stron ;) Ale na półce czeka TO Stephena Kinga i 1102 strony szczęścia :)

4. Po jakie książki najchętniej sięgasz? (fantasy, romanse, science-fiction...)

Najczęściej sięgam po fantasy, ale w ostatnim czasie coraz bardziej wkręcam się w powieści New Adult. I oczywiście horrory to coś, co bardzo lubię :)

5. Jaki jest według Ciebie najbardziej irytujący bohater i w jakiej książce możemy się z nim spotkać?

Strasznie irytował mnie Jeoffrey Baratheon z Sagi Pieśni Lodu i Ognia Martina i z nieukrywaną przyjemnością czytałam/oglądałam to, co się z nim stało :] Gorszego bohatera jeszcze nie spotkałam, nie tylko mnie irytował, ale pałałam do niego tak wielką nienawiścią, że nie sądziłam, że można taką odczuwać do fikcyjnej postaci.

6. Czy lubisz oglądać ekranizacje książek, które kiedyś przeczytałaś?

Owszem, robię to właściwie nałogowo, ponieważ zaraz po czytaniu, filmy to druga rzecz, która zabiera sporo mojego czasu :) 

7. Jaka jest najlepsza książka jaką przeczytałaś w tym miesiącu?

Właściwie w tym miesiącu wiele nie przeczytałam, więc wybiorę książkę z poprzedniego miesiąca, a była to Próba żelaza.

8. Gdzie najczęściej kupujesz książki? (księgarnia, internet...)

W moim mieście nie ma księgarni Matras czy Empik, a jedyna księgarnia jaka jest jakoś nie ma takiego fajnego klimatu żebym lubiła tam przebywać :P Najczęściej kupuję książki na różnych stronach internetowych, bo nie ukrywajmy można kupić różne pozycje o wiele taniej niż w księgarniach ;)

9. Czy któryś z Twoich rodziców zaszczepił w Tobie pasję do czytania?

Nie. W domu jestem właściwie jedyną nałogowo czytającą osobą, co dla innych domowników momentami jest rzeczą niepojętą :P

10. Gdzie najchętniej czytasz?

Oczywiście siedząc/leżąc w różnych dziwnych pozycjach na moim łóżku :) Teraz, kiedy wreszcie zrobiło się ciepło pewnie będę wychodziła na dwór.

11. Wolisz czytać książkę papierową czy w wersji elektronicznej na czytniku e-booków?

Posiadam czytnik i mam na nim wiele książek i właściwie książki w wersji elektronicznej mi nie przeszkadzają. Jednak wolę papierowe książki i mam całą listę takich, które muszę mieć w swojej biblioteczce, ale są również takie książki, które chcę przeczytać, ale niekoniecznie muszę je mieć w domu, a w takim wypadku najlepszy jest czytnik.

Nie nominuję nikogo z prostego względu, nie mam kompletnie pomysłu na pytania.

12 komentarzy:

  1. Nie tylko ciebie denerwował Joffrey :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Z niezwykłą przyjemnością czytałam Twoje odpowiedzi :))
    Sama niedługo zabieram się również za "Próba żelaza" i jestem tej książki niesamowicie ciekawa :D
    Ja też mimo iż posiadam czytnik i niejednokrotnie się przydaje, to wolę książkę papierową. Mają w sobie niesamowity urok :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe pytania i odpowiedzi. Mnie także do gustu przypadła Fanaberia Łukasza Kotkowskiego, jak również jestem jedyną czytającą osobą w rodzinie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądając teraz Gre o Tron, wręcz tęsknie za Joffrey'em. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie w rodzinie, nikt nie czyta książek, więc niezbyt rozumieją, dlaczego pałam taką miłością do książek :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też bardzo lubię oglądać ekranizacje książek :) Zawsze lubię zobaczyć jak ciekawa historia jest przeniesiona na ekran ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. "To" jest wspaniałą książką, ale odrobinę ciężką. Joffrey jest paskudą, zgadzam się :)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Fanaberia" - muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też często oglądam ekranizację książek. Lubię sobie porównać takie dzieła.

    OdpowiedzUsuń
  10. Co to 1 pytania: Ja skończyłam czytać "Pułapkę uczuć" i teraz mam wielką ochotę na "Nieprzekraczalną granicę" ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie polecam polskich autorów, jest wielu bardzo dobrych i spora część z nich jest nieznana szerszej publiczności. :P

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek