27 maja 2015

#8: Najbardziej przereklamowana/przeceniana książka



Już dawno nie było żadnego postu z tej serii. Przyznam szczerze, że kompletnie o tym zapomniałam, ale pora trochę nadrobić :) W końcu nie należę do osób, które coś zaczynają i nie kończą, a już trochę źle się czułam z tym, że zaniechałam te posty.

Dzisiaj na tapetę idzie najbardziej przereklamowana/przeceniana książka. Z wybraniem takiej książki nie miałam najmniejszego problemu, bo dla mnie taką powieścią są Gwiazd naszych wina. Ciągle słyszałam same dobre opinie o książce, czytałam mnóstwo pochlebnych recenzji, że książka jest piękna, wzruszająca. Dobra skłamałabym jeśli powiedziałabym, że książka jest zła, bo w jakimś sensie jest dobra, ale mi niestety nie przypadła do gustu tak, jak innym. Nie wywołała we mnie żadnych większych emocji, wszystko było przewidywalne, bo łatwo można było zgadnąć jak dalej postąpi dany bohater, więc dla mnie jest to przeceniana książka, która nie spełniła "wymagań", które przed lekturą jej stawiałam. 

Myślę, że w tym momencie mogę też pod tę kategorię podpiąć całą trylogię Niezgodnej. Może o książkach nie było jakoś głośno, ale sporo osób zaczęło po nie sięgać po ekranizacji pierwszego tomu. Nie ukrywam, że to też był powód dla jakiego ja sięgnęłam po te książki, ale już dawno się tak nie męczyłam. Kompletnie nie rozumiem fenomenu tej trylogii, jest nudna, nie dzieje się wcale tak dużo jakby się można spodziewać, bohaterowie są beznadziejni... Z resztą wydaje mi się, że wciąż pojawiające się książki z tego samego gatunku, które są lepsze od Niezgodnej, sprawiły, że trylogia stała się przereklamowana, totalne zmęczenie materiału.

A Wy macie taką książkę, która jest przereklamowana bądź przeceniana?

28 komentarzy:

  1. Osobiście mnie również nie powaliła książką Green'a "Gwiazd naszych wina", jednak nie przypisałabym ją do przereklamowanej. Książka ma przesłanie, fabuła jest ciekawa jednak nie zaskakująca, jak ty to napisałaś ,,przewidująca". Sama czułam że coś mi w tej historii brakowało. Co do Niezgodnej to się całkowicie nie zgadzam, uwielbiam tą książkę i szkoda że Tobie się nie spodobała.
    Co do moich pozycji, to od bardzo dawna nie przeczytałam przereklamowanej książki. Staram się dobrze wybierać książki które czytam i na razie dobrze mi to wychodzi.
    Serdecznie pozdrawiam.

    http://in-my-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że każdy ma inny gust, a GNW podpięłam po tę kategorię nie dlatego, że uznałam, że nie ma przesłania itd. Uznałam ją za przereklamowaną dlatego, że każdy o niej wtedy mówił, zachwalał, namawiał mnie na czytanie, a zwyczajnie się zawiodłam i przez to, że każdy mi ją w jakiś sposób reklamował stała się dla mnie zwyczajnie przeceniana :)

      Usuń
  2. Obie książki i czytałam i podobały mi się, ale jednak bez tego szału :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś taką przereklamowaną sagą był Zmierzch... i to jedyne co mi przychodzi do głowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po części zgodzę się z "Gwiazd naszych wina". Ta książka jest wzruszająca, ale chyba nie zasługuje na taki rozgłos jaki otrzymała. :) "Niezgodna" jeszcze przede mną chociaż nie wiem czy po nią w ogóle sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio sam miałem styczność z taką "przereklamowaną" książką, może trafię pod pręgierz za to co powiem ale taką powieścią był dla mnie "Cienioryt" Piskorskiego. Autor został nagrodzony za nią m.in. Zajdlem a "ochom" i "achom" nie było końca. Kupiłem, przeczytałem i się strasznie zawiodłem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam ''Gwiazd naszych wina'', ale faktycznie wszędzie głośnio o tej książce.
    Ja natomiast jestem mega rozczarowana książka ''Piękny drań'', którą niemal każdy czytelnik wychwala. Mnie niestety nic w tej książce nie urzekło. Taki przeciętniak jakich wiele.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokładnie! Zawiodłam się na Gwiazdach. FIlm fajny, ale książka juz niee...

    OdpowiedzUsuń
  8. "Gwiazd naszych wina" to książka, która mnie bardzo usatysfakcjonowała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam "Gwiazd...". Więc o tej książce się nie wypowiem.

    Za to do dość przereklamowanych książek zalicza się u mnie cała trylogia o Christianie Grey'u. Kompletnie do mnie nie trafiła ta książka.
    Prócz tego, chyba "Trafny wybór" J.K.Rowling.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz kompletnie zapomniałam o Grey'u ;) Miałam podobne odczucia, większość była zachwycona, a mi się w ogóle to nie podobało :)

      Usuń
  10. Zamówiłam w bibliotece "Gwiazd naszych wina". Szał opadł, mam zamiar sprawdzić, czy warto :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam "Gwiazd naszych wina", ale w ogóle nie mam ochoty na twórczość tego pisarza. Wydaje mi się schematyczna, a wszystkie powieści pisane na jedno kopyto. Mogę się mylić oczywiście, bo czytałam tylko "Szukając Alaski", powieść mnie nie zachwyciła i od tamtej pory unikam Greena.

    OdpowiedzUsuń
  12. O tak, Niezgodna zdecydowanie powinna się tu znaleźć. Ja bym wpisała tutaj Małego księcia :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam żadnej z książek, o której piszesz. Może to i dobrze? ;) Dla mnie taką przereklamowaną książką było "Hopeless".

    OdpowiedzUsuń
  14. Uważam, że wszystkie książki Greena są przereklamowane ;) Trylogia Niezgodnej dopiero przede mną, więc nie wypowiem się akurat przy tej serii :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety kompletnie sie z Tobą nie zgadzam. Niezgodną uwielbiam, jak dla mnie genialna książka z mnóstwem pięknych cytatów i świetną fabuła. Co do Gwiazd naszych wina to również mam innej zdanie, jak dla mnie jedna z lepszych pozycji na rynku.
    Moim typem w tej kategorii jest seria o Harrym Potterze, zupełnie mnie nie porwała, wręcz przeciwnie zanudziła.
    Moge tutaj dać również serie Pamiętniki wampirów bo te książki to nuuuda.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie Inna
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. jak dla mnie "Zostań jeśli kochasz" jest taką książką. Bardzo chciałam ją mieć, a kiedy zaczęłam ją czytać strasznie się wynudziłam.
    "Gwiazd naszych wina" nie czytałam, ale inne książki Greena bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie wszystkie książki Greena są zdecydowanie przereklamowane. W ogóle nie przepadam za bardzo za jego twórczością.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam tych książek więc trudno mi się wypowiadać :).

    OdpowiedzUsuń
  19. Mnie cała seria "Niezgodna" również bardzo rozczarowała. Pierwszy tom jeszcze nie był taki zły, jednak każdy następny był coraz gorszy. A trzecia część była beznadziejna i ledwo co przez nią przebrnęłam. Mimo że wiele osób się nad nią zachwyca, mnie w ogóle nie przekonała. Zdecydowanie seria jest przereklamowana :(
    Ekranizacja pierwszej części jeszcze mi się podobała, jednak na filmie "Zbuntowana" miałam wrażenie, że za chwilę zasnę. Na pewno daruję sobie film na podstawie trzeciego tomu :<

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie powaliła mnie na kolana, a przeczytałam w ubiegłym tygodniu, chociaż za aż tak tragiczną pozycję bym jej nie uznała :).
    Przy okazji zachęcam do obejrzenia filmiku, który pojawił się na moim kanale. Pokazuję w nim "Chłopów" Reymonta od zupełnie innej strony :).
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam ani GNW ani Niezgodna choć obie mam w domu i wszystko przede mną. Szczerze mówiąc nie trafiłam na książkę, którą mogłabym wrzucić do Twojego worka. Przeglądałam odpowiedzi moich poprzedniczek i nawet tam nie znalazłam podpowiedzi. Gray nawet mi się podobał, Harrego Pottera uwielbiam, Hopeless czeka w kolejce...A nie znalazłam. Trylogia Oddechy R. Donovan. Pierwszy tom super, każdy kolejny coraz gorszy...

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo nie lubię, kiedy tak dużo mówi się o jakiejś książce, że czytelnicy zaczynają sobie wyobrażać nie wiadomo co, a później dana pozycja nie spełnia ich oczekiwań. Ja na szczęście czytałam "Gwiazd Naszych Wina" sporo przed premierą filmu i szumem wokół książek Greena.

    Pozdrawiam,
    Alpaka

    OdpowiedzUsuń
  23. O tak, masz rację ,,GNW" jest bardzo przeceniane, ale dla mnie numerem jeden jest ,,Grey"!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja osobiście ogromnie lubię "Gwiazd naszych wina" i jestem z tą pozycją mocno związana emocjonalnie. Co do Niezgodnej to sam pomysł na fabułę mi się nie podoba, ale chciałabym sprawdzić, czy książka przypadnie mi do gustu, bo słyszałam o niej skrajne opinie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uważam, że jeśli ktoś czytał "Gwiazd naszych wina" przed wielkim boom na nią to nie zawiódł by się. Mnóstwo pochlebnych opinii sprawia, że mamy wygórowane oczekiwania i rozczarowujemy się. Jednak jeśli chodzi o samą książkę jest naprawdę dobra.

    http://isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek