20 kwietnia 2015

LBA #6 i Smerfowy TAG



Bardzo dziękuję Patrycji z In-my-different-world za kolejną nominację :) Zawsze się cieszę jak mogę odpowiadać na różne pytania :) Również dziękuję Anglo Adams za nominację do Smerfowego TAGu :) Nie przedłużając zapraszam na moje odpowiedzi.


1. Lądujesz na bezludnej wyspie i możesz ze sobą zabrać tylko 3 książki? Jakie byś wybrała?

Ciężki orzech do zgryzienia... Dlatego wybiorę z tych, które w ostatnim czasie naprawdę mi się podobały :)
  • Bestia Alex Flinn, zabrałabym ją, bo uwielbiam historię Pięknej i Bestii pod każdą postacią, więc zawsze mogłabym do niej wrócić :)
  • Gra o tron George R.R. Martin, zawsze fajnie by było wrócić do tego świata
  • Insygnia śmierci J.K. Rowling, nie mogłabym wziąć całej serii o Harrym to przynajmniej kończącą część bym zabrała :)
2. Jak myślisz dlaczego młodzież wykazuje taką niechęć do czytania książek?

Myślę, że w pewnym sensie przez lektury szkolne, które wciąż są takie same, niektóre są naprawdę nudne i ciężkie, a wiadomo, że zmuszanie do czytania wcale nie zachęca, a czytanie lektur jest takim zmuszaniem. A po drugie w dobie internetu, wszystkich stron, portali społecznościowych i mody na selfie z dziubkiem bądź tych pokazujących tylną część ciała zamiast twarzy, raczej nie w głowie młodzieży czytanie książek. Przykre, ale prawdziwe. Oczywiście nie twierdzę, że każdy tak robi, bo na szczęście są jeszcze wyjątki :)

3. Gdybyś miała możliwość spotkać się z Twoją ulubioną autorką kto to by był? I o co byś ją zapytała?

Ulubionej autorki nie mam, ale autora owszem :) Chętnie bym się spotkała ze Stephenem Kingiem i zapytała skąd bierze te wszystkie pomysły na swoje powieści, czy przychodzi mu to z łatwością, jak długo mniej więcej pracuje na powieścią i czy często ma ochotę wyrzucić do kosza to, co w danym momencie pisze :)

4. Jak wyglądałaby Twoja wymarzona biblioteczka? Opisz ze szczegółami.

Na pewno chciałabym mieć oddzielny pokój przeznaczony tylko dla książek, na każdej ścianie regały, mieszczące jak największą ilość książek :) Do tego gdzieś na podłodze wielka poducha, na której bym siedziała i czytała plus jakiś mały stoliczek, gdzie mogłabym postawić coś do picia czy jedzenia. I bardzo marzy mi się coś takiego, co widnieje na zdjęciu poniżej :)


5. Napisz kilka ciekawych faktów o Tobie.

Nie wiem czy będą one ciekawe, ale:
- uwielbiam kolczyki, w uszach mam jakieś 11 kolczyków, przebity nos, marzy mi się przekłucie języka i pewnie w końcu to zrobię. Gdyby nie to, że się hamuję to pewnie już bym miała też przebitą wargę albo brew :P
- marzy mi się tatuaż, z podobnym motywem jak na zdjęciu, mam w planach sobie gdzieś taki zrobić na któreś urodziny :)
- uwielbiam brytyjski akcent,
- lubię stawiać na swoim, nawet kiedy nie mam racji, chociaż jeśli już dowiem się, że faktycznie nie mam racji to potrafię przyznać się do błędu,
- lubię eksperymentować z włosami, już miałam różne kolory, ale najbardziej podobały mi się zielone i niebieskie pasemka :)
- nie lubię polskiej muzyki i filmów,
- uwielbiam horrory, tylko szkoda, że żaden nie sprawia, że się boję,
- mam nerwicę natręctw, potrafię milion razy wracać się do domu żeby sprawdzić czy drzwi są zamknięte, sprawdzam czy gaz jest wyłączony lub lodówka zamknięta.
Myślę, że tyle wystarczy :P

6. Co myślisz o początkujących blogerach, którzy pierwszy raz piszą swoją recenzję?

Sama nie tak dawno zaczynałam, więc jak najbardziej im kibicuję i nawet jeśli wydaje się im, że te pierwsze recenzje nie są dobre, że mogłoby być lepiej itp. to nie ma się co zrażać, bo wiadomo, że początki nie są łatwe, a później może być tylko lepiej :)

7. Twoja ulubiona piosenka na dzisiaj?


Ed Sheeran - Thinking Out Loud

8. Jaką książkę przeczytałaś przez święta?

Fanaberia Łukasz Kotkowski

9. Gdybyś miała mi kupić książkę na urodziny, co to by była za książka? Tytuł i autor.

Anna Karenina Lew Tołstoj - niby klasyka, ale pełna humoru, ponadczasowej historii miłosnej, warta uwagi :)

10. Wolisz recenzje książki pisemną czy może video recenzje?

Częściej czytam pisemne recenzje, jednak video recenzje mi nie przeszkadzają, chociaż do nich podchodzę z dużym dystansem, ponieważ zdarzyło mi się już trafić na takie, w których były spoilery do książek, które mam/miałam w planach :(

11. Podaj trzy blogi, na które najczęściej wchodzisz i dlaczego?

Raczej nie ma takich, bo staram się wchodzić na każdy w równiej mierze, ale bardzo często zaglądam na:

http://www.kassidyvoinche.blogspot.com
http://www.littlebookowl.com

W przypadku tego drugiego wolę filmiki na YT, ale na tych dwóch blogach często jestem, bo znajduję tam tytuły książek, które bym chciała przeczytać, a których nie ma jeszcze na naszym rynku :)


Smerfowy TAG

Smerf Śpioch - Wybierz książkę, podczas której czytania prawie zasnęłaś

Zawsze i niezaprzeczalnie będzie to Wielkie sekretne widowisko Clive Barker. Nigdy nie męczyłam się z żadną książką i żadna nie sprawiała, że chciało mi się spać, jak ta.

Smerf Laluś - Wybierz postać, która dba o swój wygląd

Niestety w tym wypadku nie przychodzi mi żadna taka postać do głowy :(

Smerf Zgrywus - Wybierz postać, która robi kawały i ciągle się wygłupia

Oczywiście bliźniacy Wesley z Harry'ego Pottera. Przecież nie ma nikogo, kto wymyślałby wszystkie te rzeczy, które aż chciałoby się wypróbować w rzeczywistym świecie :D

Smerf Ważniak - Wybierz postać, która kocha książki

Po raz kolejny będzie to postać z HP, czyli Hermiona :)

Smerf Harmoniusz - Wybierz postać, która lubi śpiewać lub dobrze śpiewa

Na myśl przychodzi mi jedynie Katniss z Igrzysk śmierci :)

Smerfetka - Wybierz ulubioną postać żeńską

Z tym zawsze mam problem, bo zazwyczaj żeńskie postaci mnie denerwują :P Ale na pewno mogę pod ulubione podpiąć Daenerys Targaryen z Pieśni Lodu i Ognia oraz Lirael z trylogii Gartha Nixa :)

Jakim byłabyś Smerfem, jakie byłoby Twoje imię i osobowość?

Coś czuję, że byłabym połączeniem Smerfa, który lubi leniuchować, ma nerwicę natręctw, który mimo tych dwóch pierwszych rzeczy lubiłby odkrywać nowe miejsca i rzeczy ;) A jakie imię pasowałoby dla takiego Smerfa to nie mam pojęcia, chociaż podejrzewam, że odkrywanie nowych miejsc i rzeczy przeważałoby w mojej osobowości jako Smerfa, więc może Smerf Odkrywca?

Do TAGu nominuję każdego, kto ma ochotę ;) Do LBA tym razem nikogo nie nominuję, bo zwyczajnie nie mam pomysłu na pytania :P

12 komentarzy:

  1. Wymarzona biblioteczka - I like it <3

    OdpowiedzUsuń
  2. 11 kolczyków! Wow, ja się zatrzymałam przy 4 i myślę nad piątym. Mi się kiedyś zrobiły niebieskie włosy, ale nie był to zamierzony efekt tylko źle dobrany odcień czarnego :) Smutna historia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz... też nie lubię polskich filmów :D Chyba nie znalazłam, żadnego który by mi się spodobał od początku do końca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta biblioteczka jest obłędna! Coś podobnego chciałam stworzyć w swoim pokoju, ale efekt jest marny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też marzę o takim wykuszu! (To to okno z poduchami) <3

    www.recenzent.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Też bym chciała taką biblioteczkę <3
    Świetny TAG. Jeszcze się nie spotkałam z motywem smerfów :D
    Muszę się zabrać w końcu za serię Gartha Nixa :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie "Anna Karenina" jest dobra na prezent dla każdego - ponadczasowa powieść! :) Podobnie jak przedmówczyni muszę dorwać Gartha Nixa - same superlatywy słyszałem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Biblioteczka bajeczna :) i miło czytało się Twoje odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  9. 11 kolczyków w uszach! Nieźle! Jestem mocno zaskoczona.

    OdpowiedzUsuń
  10. Też uwielbiam kolczyki, ale z racji swojego już niemłodego wieku noszę jedynie 3, czasem 4 (w uszach). Podobnie jak ty, lubię też horrory, choć ostatnio nie mogę znaleźć żadnego, który by mnie przestraszył. Z koloryzacją włosów boję się eksperymentować, bo mieszkam w małej społeczności, a takie cudeńka nie są tu mile widziane :) Również nie lubię polskich filmów, ale za to polską muzę uwielbiam. Tak więc trochę nas łączy, a trochę dzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cześć, chciałam zaprosić Cię do wzięcia udziału w książkowym rozdaniu organizowanym u mnie na blogu. Do wygrania: "Gra o tron" George'a Martina, "Love, Rosie" Cecelii Ahern oraz "Zaginiona dziewczyna" Gillian Flynn. :)

    http://www.zapisanemarginesy.pl/2015/04/ksiazkowe-rozdanie-edycja-pierwsza.html

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek