6 kwietnia 2015

Dwie pieczenie na jednym ogniu: LBA #5 i Wielkanocny TAG Książkowy


Bardzo dziękuję Patrycji z Czytanie we krwi za nominację :) Strasznie lubię odpowiadać na różne pytania, które pojawiają się w LBA, bo za każdym razem ktoś wymyśla coś innego :) Przy okazji zostałam również nominowana przez Ann Wars z Namalowac-swiat-slowami do TAG-u, za co również bardzo dziękuję, więc postanowiłam połączyć obydwie zabawy :) Nie przedłużając pora na moje odpowiedzi :)

1. Ile książek posiadasz?

Mogłabym policzyć wszystkie książki znajdujące się w moim pokoju, do których zaliczają się lektury, wiersze (sama się zastanawiam kto to czytał) i klasyki, ale domyślam się, że bardziej chodzi o takie, które są moje i tylko moje ;) Ogólnie zaczęłam "kolekcjonować" książki stosunkowo niedawno, więc na razie mam ich 87 :)

2. Twoja ulubiona seria lub trylogia?

Właściwie jeszcze nie mam swojej ulubionej serii czy trylogii, chociaż bardzo mi się podoba Pieśń Lodu i Ognia. Chociaż myślę, że do ulubionych trafią książki Gartha Nixa o Starym Królestwie :) Na razie przeczytałam Clariel i Sabriel, a pozostałe dwie części czekają na swoją kolej, ale póki co uwielbiam ;)

3. Czy masz jakieś czytelnicze nawyki?

Chyba prawie jak każdy wącham książki :P Wiem, to brzmi bardzo dziwnie, ale uwielbiam zapach wertowanej książki :) Zawsze sprawdzam ile książka ma stron, często też w trakcie czytania sprawdzam ile dany rozdział ma stron :) Rzadziej, ale też mi się zdarza, już po sprawdzeniu ile rozdział ma stron, trzymać palce właśnie tam gdzie się kończy rozdział żeby wiedzieć ile jeszcze mi stron zostało do jego skończenia :)

4. Gdzie czytasz i ile poświęcasz czasu dziennie na książki?

Najczęściej czytam siedząc/leżąc na łóżku, ale często zabieram też ze sobą książkę do kuchni jak idę zrobić sobie herbatę czy cokolwiek innego :) Nie zwróciłam uwagi ile poświęcam dziennie czytaniu, bo czasami bywa tak, że siedzę z nosem w książce przez prawie cały dzień, czasami jest to tylko chwila wieczorem. Wszystko zależy od tego ile mam danego dnia obowiązków, ale staram się codziennie choć trochę czasu poświęcić na książki :)

5. Co myślisz o serialach na podstawie książki? np. "Pamiętniki wampirów"

Z seriali na podstawie książek oglądam właśnie Pamiętniki wampirów i Grę o tron. Jeśli chodzi o Pamiętniki wampirów to uwielbiam i wydaje mi się, że serial jest lepszy niż książki, bo szczerze powiedziawszy serial a książki to dwie różne bajki i książki mnie niestety często nudziły. Gra o tron jest genialnym serialem i na pewno pomaga połapać się w książkowych postaciach, bo często nazywają się podobnie i ciężko dojść kto jest kim :P Ogólnie jestem jak najbardziej za serialami na podstawie książek o ile są dobrze i ciekawie zrobione :)

6. Jeśli musiałabyś wybrać tylko 5 książek, które zabierzesz ze sobą w podróż?

Na szczęście nie muszę wybierać, ale gdyby tak się stało to byłyby to:
Hopeless Colleen Hoover 
- Lśnienie Stephen King
- Anna Karenina Lew Tołstoj
- Bestia Alex Flinn
- Morze spokoju Katja Millay

7. Wymień tylko jednego swojego ulubionego bohatera z Twojej ulubionej książki i napisz czemu akurat on?

Tyrion Lannister z Pieśni Lodu i Ognia, a to dlatego, że ostatnio jest to moja ulubiona postać, która od razu przychodzi mi na myśl, za to, że jest w tak doskonale złośliwy sposób zabawny, z wielkim dystansem do siebie i choć można pomyśleć, że skoro Lannister to musi być najgorszą gnidą na całym świecie to stwarza tylko takie pozory, bo dba o innych jak tylko potrafi, oczywiście dba tylko o takich, którzy na to zasługują :)

8. Czym zaznaczasz miejsce, w którym skończyłaś czytać?

Najczęściej zapamiętuję stronę, ale jak już sobie przypomnę o jednej z dwóch zakładek jakie posiadam to wtedy używam zakładki.

9. Czy jakbyś miała wybrać jedną dowolną książkę na swoją lekturę, jaką byś wybrała?

Portret Doriana Graya - już od bardzo dawna chcę przeczytać tą powieść, a ciągle mi z nią nie po drodze.

10. Czy kiedyś pisałaś swoją książkę? Jeśli tak to o czym była i co się z nią stało? 

Hahahaha, tak, pisałam. A raczej wmawiałam sobie, że piszę coś, co można nazwać książką :P Było to coś w stylu dzisiejszego Young Adult, ale mój słomiany zapał nie pozwolił mi tego skończyć i bardzo dobrze się stało. A co się stało z moimi wypocinami? Sama nie wiem, pewnie gdzieś gniją w jednym z wielu folderów na komputerze albo już dawno zostały usunięte :)

11. Jakbyś miała możliwość udać się w miejsce z książki by je zwiedzić. Jakie to by było miejsce?

Do znudzenia będę powtarzać, że byłby to Hogwart, bo przecież tam jest tyle różnych miejsc, których większość uczniów nawet nie odkryła! Ale nie będę monotematyczna, więc bardzo chętnie bym się udała do królestwa z Pieśni Lodu i Ognia, gdzie mogłabym zobaczyć Żelazny Tron, czaszki smoków i inne zakamarki, o których wiedzą tylko nieliczni mieszkańcy :)

Tym razem nominuję:
Papierowa Kraina
Esperanza
IzaReads

Moje pytania:
1. Co jest Twoją pasją zaraz po czytaniu?
2. Czy kiedykolwiek ktoś zdradził Ci najważniejszy wątek bądź zakończenie jakieś książki? Jeśli tak, jaka była Twoja reakcja?
3. Której postaci z dowolnej książki chciałabyś się pozbyć? Dlaczego?
4. Jaka książka trafiła ostatnio do Twoich ulubionych?
5. Co najbardziej chciałabyś w tym momencie przeczytać?
6. Ulubiona książkowa para?
7. Para, która według Ciebie kompletnie do siebie nie pasuje, ale jakimś cudem nią jest?
8. Film, który w ostatnim czasie zwrócił Twoją uwagę?
9. Znajdujesz złotą rybkę, która spełni Twoje 3 życzenia. Czego sobie życzysz?
10. Czy znajomi/rodzina wiedzą, że prowadzisz bloga?
11. Jak zazwyczaj wygląda Twój dzień?

A teraz pora na TAG, do którego nie będę nikogo nominowała (chyba, że ktoś ma ochotę to proszę bardzo) z tego względu, że dzisiaj ostatni dzień świąt i nie wiem czy byłby sens :)

Króliczki - seria, której chcesz więcej (czekasz na jej sequel)

Może nie jest to jakieś czekanie z utęsknieniem, ale bardzo jestem ciekawa zakończenia serii Wybrani. Swoją drogą okładka Niezłomnych, chyba będzie najgorszą ze wszystkich :(

Jajko - książka, która Cię zaskoczyła

Obecnie czytam Fanaberię Łukasza Kotkowskiego i muszę przyznać, że jestem naprawdę mile zaskoczona :) Poza tym zaskoczyło mnie Hopeless, ponieważ myślałam, że będzie to jakieś romansidło niewiele różniące się od innych, w ogóle nie spodziewałam się tego, co dostałam.

Tropienie jajeczek - książka, którą z trudem dostałaś w swoje ręce

Supernatural. Nevermore. 
Tylko dlatego, że w Polsce nie została ona wydana, więc trzeba było się bawić w zamawianie z zagranicznych stron i trochę musiałam na nią poczekać.

Owieczki - dziecięca książka, którą nadal uwielbiasz


Uwielbiam wszystko, co związane z Piękną i Bestią, a książeczkę (w której właściwie więcej było obrazków niż tekstu) pamiętam do tej pory :)

Wiosna - książka z okładką, która przywodzi Ci na myśl tę porę roku

Chociaż książka mi się nie podobała to muszę się zgodzić z Ann Wars, że jest to Dar Julii Tahereh Mafi.

Jezus - religijna książka, którą kochasz

Nie czytam książek związanych z tą tematyką. Jedyne jakie czytałam to Kod Leonarda da Vinci i Anioły i demony Dana Browna, bardzo mi się one podobały, ale nie aż tak żebym mogła powiedzieć, że je kocham.

Zmartwychwstanie - książka od nieżyjącego już autora


Bardzo długo mi zajęło przekonanie się do trylogii Tolkiena, kiedy wszyscy już znali przygody bohaterów, a od kilku lat można było obejrzeć nawet w telewizji ekranizacje trylogii, ja dopiero ją czytałam ;)

Koszyczki - książka, która aktualnie znajduje się na Twojej liście życzeń

Takich książek jest mnóstwo, bo mam ich całą listę wypisaną, ale najbardziej chciałabym przeczytać Portret Doriana Graya Oscara Wilda :)

Cukierki - słodka książka

Myślę, że chyba będzie to Love, Rosie Cecelii Ahern.

Wiem, że post jest strasznie długi, ale mam nadzieję, że udało Wam się dotrwać do samego końca :)

22 komentarze:

  1. Dziękuję za nominację :) z chęcią odpowiem na pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa z tym LBA :D
    Mam to piękne wydanie Pięknej i Bestii u siebie :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielkie dzieki za nominacje, zaraz zabieram sie do odpowiadania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. TAG Wielkanocny jest ciekawy, ludzie to mają pomysły ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne pytania i ciekawe odpowiedzi. Z niektórymi się zgadzam np. też uwielbiam Pamiętniki wampirów i uważam, że serial jest lepszy niż książki. Prócz tego czytałam ''Fanaberię'', którą także pozytywnie wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Lśnienie" również bym zabrała. Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książki w podróż i "Morze spokoju" zgadzam się! *.*

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej, masz o jedną książkę więcej ode mnie! ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mi jakoś nie po drodze do książek o tematyce religijnej. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe odpowiedzi. Hopeless też bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło, jednak Losing Hope już nie polecam :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award. Mam nadzieję że dołączysz do zabawy, a odpowiadanie na moje pytania sprawi ci tylko przyjemność.
    Pozdrawiam.
    http://in-my-different-world.blogspot.com/2015/04/liebster-blog-award-3.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawe odpowiedzi, widzę że mamy kilka wspólnych cech :)

    OdpowiedzUsuń
  13. OCH! Kto nie wącha książek? :)

    http://pizama-w-koty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. o! Piękna i Bestia! uwielbiam to! :)
    moja najulubieńsza księżniczka. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Prawdopodobnie w podróż i ja zabrałabym "Hopeless" :) Och, też mam ten słomiany zapał :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja również mam takie nawyki czytelnicze ;) Dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Poważnie sprawdzasz długość rozdziałów? To coś nowego. :) Ja też lubię Tyriona, jest na wskroś oryginalny, ale chyba najbardziej lubię jego cięte riposty :).

    OdpowiedzUsuń
  18. właśnie czytam Morze Spokoju, a Hopeless na pewno zabrałabym ze sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj w klubie też mam bardzo dużo książek i kocham czytać!
    itsnatala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. O proszę, mnie się natomiast Clariel nie podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. O, fajnie, Władca Pierścieni u ciebie :) Lubię bardzo także Piękną i Bestię.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Hej! Sama nie biorę udziału w takich zabawach, ale z przjemnością czytałam ten wywiad z Tobą. :)

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek