19 marca 2015

LBA #4


Bardzo dziękuję Oli ze Smieszna-nazwa za nominację :) Bez zbędnego rozpisywania się od razu przechodzę do moich odpowiedzi.


1. Jaką książkę chcesz od dawna mieć w swojej biblioteczce, a ciągle nie może ona do niej trafić?

Z takich nieprzeczytanych jeszcze przeze mnie książek to będzie na pewno Poradnik pozytywnego myślenia i Portret Doriana Graya. Ciągle sobie powtarzam, że muszę kupić te książki i przeczytać, ale za każdym razem coś mnie od nich odciąga. A z takich już przeczytanych, których wciąż nie mam na swoich półkach to kolekcja Harrego Pottera, na razie mam tylko jeden tom ;)

2. Co sądzisz o szkolnych lekturach?

Oczywiście zawsze czytałam streszczenia bądź oglądałam filmy na ich podstawie żeby cokolwiek wiedzieć, bo strasznie mnie nudziły wszystkie lektury :/ Nie twierdzę, że to są złe książki, bo do niektórych wróciłam po latach i nawet mi się podobały, jednakże myślę, że ktoś powinien zweryfikować listę lektur i przynajmniej po części dopasować do tego, co dzisiaj jest "modne" i po co sięga młodzież, bo kto wie może więcej osób by się zarażało czytaniem.

3. Cytat, który ostatnio Cię zachwycił?

Ogólnie nie zapisuję sobie nigdzie cytatów, ale czytając Braci Karamazow strasznie spodobało mi się zdanie: "Nie dość jest urodzić, trzeba zasłużyć na macierzyństwo." Jest to ogromnie prawdziwe zdanie, szczególnie jeśli się weźmie pod uwagę wszystko, co się ostatnio słyszy na temat niektórych matek i ich dzieci.

4. Jaka jest Twoja ulubiona literacka postać kobieca i dlaczego?

Niestety nie posiadam takiej. Zazwyczaj kobiece postaci mnie w jakiś sposób denerwują ;)

5. W świecie jakiej książki chciałabyś się znaleźć, a jakiego wolałabyś unikać?

Oczywiście żadnym zaskoczeniem nie będzie, że chciałabym trafić do Hogwartu :P A wolałabym unikać świata z Igrzysk śmierci, znając życie i moje szczęście byłabym pierwszą osobą, która by zginęła :]

6. Możesz wybrać jedno, dowolne miejsce na Ziemi i zamieszkać tam. Gdzie będzie Twój nowy dom?

Ogólnie jestem z tych ciepłolubnych istot i najchętniej przeniosłabym się na Hawaje albo Bali, gdzie mogłabym się wygrzewać ;) A za takie widoki, jak to się mówi, mogłabym zabić :D

7. Jaką super moc chciałabyś posiadać?

Teleportacja zawsze będzie na pierwszym miejscu :) Od tak, po pstryknięciu palcami mogłabym się znaleźć gdziekolwiek bym chciała ;) Fajne by było również czytanie w myślach, wtedy bym wiedziała na 1oo% kto jest fałszywy w stosunku do mnie :]

8. Twoja ulubiona gra planszowa?

Właściwie to za często nie grywałam w planszówki, ale taką jedną, w którą bardzo często grałam, jak jeszcze był na nią szał, to Eurobusiness ;) Chociaż zawsze się wkurzałam jak zostawałam bankrutem, a to było stosunkowo często :P

9. Bez czego nie ruszasz się z domu?

Bez telefonu, ale bez niego nie ruszam się właściwie nigdzie, tak jakby był do mnie przyklejony :P Ale poza tymi oczywistymi rzeczami, nie ruszam się bez mp3, jakoś lepiej mi jest iść gdzieś i słuchać muzyki :)

10. Wymień pięć piosenek, które poprawiają Ci humor?


Kenny Loggins - Footloose (mogę słuchać tej piosenki 24/7 i chyba nigdy mi się nie znudzi)
The Baseballs - Hello
Maroon 5 - This Love
Robbie Williams - Candy
Kansas - Carry On My Wayward Son

11. Co zmieniłabyś w blogosferze?

Chciałabym żeby gdzieś wyskakiwały mi powiadomienia, że ktoś dodał nowy post :) O ile by to było łatwiejsze, bo chciałabym wchodzić do każdego, a czasami coś się przegapi, a tak to jakby były powiadomienia to od razu bym wiedziała do kogo zajrzeć ;)

Chętnie bym kogoś nominowała gdyby nie to, że za nic nie mogę wymyślić pytań, muszę któregoś dnia przy wolnej chwili zastanowić się nad pytaniami żeby w razie czego mieć jakieś przygotowane na przyszłość :) W każdym razie gdyby ktoś chciał odpowiedzieć, na któreś z pytań to chętnie poczytam odpowiedzi w komentarzach :)

13 komentarzy:

  1. Ja tak samo jak ty, zawsze czytałam streszczenia bądź oglądałam filmy na ich podstawie żeby cokolwiek wiedzieć, bo strasznie mnie nudziły wszystkie lektury. I do tej pory czuję do nich ogromną awersję, choć już lata szkolne mam dawno za sobą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Łaknę dokładnie tych samych książek do swojej biblioteczki! Mam podobnie z telefonem, zawsze obok. Niczym kolejna ręka. :)
    Dziękuje za wzięcie udziału. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne te zdjęcia! Też poczułam, że chce tam mieszkać. Znalazłam ostatnio bardzo fajny układ taneczny do piosenki "Candy" z gry Just Dance. Nie mogę przestać tańczyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny i prawdziwy cytat :) Ja też nie przepadam za lekturami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na ulepszenie blogosfery. Zwykle starałam sie czytam lektury, ale fakt niektóre były niemożliwie nudne. Hogwart wciaż liczę, że tam trafię. Ciekawe odpowiedzi. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie wyskakujące powiadomienia to fajna sprawa. Ciekawe pytania i odpowiedzi, z chęcią poczytałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam dwa komplety harrego(jeden po polsku w miękkiej oprawie i angielski w twardej) i kompletuje trzeci, tym razem po polsku w twardej. Taki mój mały świr. A ja bym chciała zamieszczać w stanach zjednoczonych :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Trochę się przestraszyłam wczoraj, że blog jest dostępny tylko dla zaproszonych. Teraz już wiem dlaczego :) Bardzo ładny szablon :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba każdy wskazuje Hogwart jako to wymarzone miejsce :3

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasami naprawdę trudno jest mi przemóc się i przeczytać lekturę na przykład w ten weekend zamiast czytać np. ''Wróć, jeśli pamiętasz'' muszę przeczytać ''Dywizjon 303''. Ech, a przy mojej nauczycielce żadne streszczenia nie pomogą....

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też uważam, że lektury powinny być inne. Przynajmniej mogłoby być parę pozycji przystępnych dla młodzieży. Wiele moich koleżanek jest zrażonych do czytania przez na przykład "Krzyżaków" :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluje nominacji, świetny cytat :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Co do lektur, myślę podobnie! :)

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek