11 lutego 2015

Miłość jest lekarstwem. O życiu, pomaganiu i stracie - Elton John


Elton John to artysta, którego nie trzeba przedstawiać, ponieważ jego utwory są wciąż znane i słuchane. Patrząc na okładkę książki, z której uśmiecha się do nas Elton John można pomyśleć, że jest to książka, w której przeczytamy o jego życiu. Owszem znajdują się w niej niewielkie fragmenty, w których pisze o swoim życiu jednak nie jest to autobiografia. Książka ta jest czymś znacznie ważniejszym niż fakty z życia gwiazdy, ponieważ autor opowiada o AIDS.

Jeśli mam być szczera, właśnie tak myślałam, że jest to autobiografia piosenkarza, którego piosenki uwielbiam, więc gdy zaczęłam czytać i okazało się, że jest to książka w większości związana z AIDS poczułam się odrobinę zawiedziona i nie mogłam się w nią wgryźć. Z czasem okazało się, że nie mogę się oderwać od tego, o czym postanowił napisać Elton John. Książka sama w sobie jest wstrząsająca i pokazuje jak wielka jest ludzka niewiedza. Autor przytacza wiele przykładów, a sama historia rozpoczyna się od Ryana, chorującego na hemofilię nastolatka, który został zarażony wirusem HIV podczas transfuzji krwi. Kiedy wszyscy dowiedzieli się na co chłopiec choruje nagle nikt nie miał ochoty się do niego zbliżać, rodzice innych dzieci zażądali usunięcia Ryana ze szkoły. Ludzie po prostu uważali, że mogą się zarazić przez samo dotknięcie. Elton John opisując historię chłopca, oprócz tak oczywistych spraw jak pomoc drugiej osobie, pokazuje jaki wpływ może na nas mieć osoba chora, która mimo wszystko nie odczuwa urazy. Okazuje się, że Ryan był ratunkiem dla samego piosenkarza, który w tamtym okresie miał poważne problemy z narkotykami, alkoholem i do tego jeszcze był bulimikiem.

Tak jak wspomniałam jest to książka niesamowicie wstrząsająca, o ile w ogóle można w ten sposób to ująć. Elton John opisuje wiele przypadków, w których nawet przywódcy wielu państw uważali, że AIDS jest w szczególności winą osób homoseksualnych! Kolejnym przykładem może być system, w którym narkomani mieliby dostęp do nowych strzykawek i igieł, cóż to może być akurat trochę kontrowersyjny pomysł, z którym wielu może się nie zgadzać, ale z drugiej strony jeśli narkomani pożyczają sobie strzykawki, a co gorsza igły prędzej czy później ktoś się zarazi. Chyba najgorszym i najbardziej wstrząsającym przykładem dla mnie był przykład koncernów farmaceutycznych. Kiedy wynaleziono lek, który pozwala osobom zarażonym spowolnić objawy choroby i daje im kilka lat więcej na przeżycie okazało się, że ludzie postanowili na tym zarabiać. Nie będę przybliżać więcej przykładów, ponieważ jest to książka, którą trzeba samemu przeczytać.

W Miłość jest lekarstwem znajdują się również różnego rodzaju zdjęcia, które przedstawiają jak wiele Elton John wraz z innymi stara się zrobić w sprawie AIDS. Niestety to wciąż za mało, a bez pomocy rządu każdego z państw ciągle będą pojawiać się jakieś przeszkody. Może gdyby rządzący przeczytali książkę napisaną przez Eltona Johna ich myślenie by się zmieniło.

Podejrzewam, że nie jest to książka dla każdego czy to ze względu na tematykę, czy też z powodu przykładów, które sprawiają, że na myśl często przychodzą niecenzuralne słowa, ale wydaje mi się, że mimo wszystko jest to pozycja, którą każdy powinien przeczytać.

Tytuł: Miłość jest lekarstwem. O życiu, pomaganiu i stracie
Autor: Elton John
Ilość stron: 272
Cena: 39,90zł
Ocena: 7/10

Za możliwość przeczytania Miłość jest lekarstwem serdecznie dziękuję wydawnictwu SQN


8 komentarzy:

  1. Nie spodziewalam sie tak interesujacej tresci. Problem AIDS zainteresował mnie juz dawno, chętnie poczytałabym cos o tym

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zobaczyłam okładkę i tytuł to myślałam, że to będzie książka zdecydowanie o czymś innym, a tu niespodzianka. Jeżeli będę miała kiedyś okazję to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już o niej troszkę i mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję ją przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  4. Na chwilę obecną mam dość wstrząsających lektur :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie bardzo interesuje mnie życie muzyków...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elenkaa to nie jest książka o życiu muzyka...

      Usuń
  6. Akurat, nie za bardzo interesuje mnie ta postać. Ale jeśli będę miała okazję, to zajrzę.

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek