8 stycznia 2015

Kolejne odpowiedzi na pytania, czyli LBA po raz drugi :)



Bardzo dziękuję dziewczynom ze Sztuka światłem dla dusz za nominację do LBA :) To moja druga już nominacja i strasznie się z tego powodu cieszę, bo fajnie się odpowiada na takie pytania ;) Nie przedłużając zapraszam na moje odpowiedzi.


1. "Czytając książki przenosimy się w różne miejsca naszego globu." Czy często wybierasz książki na podstawie miejsca, w którym rozgrywa się ich akcja? Jeśli tak - jakie to miejsca?

Właściwie nie zwracam na to w ogóle uwagi, najczęściej trafiam na książki, których akcja dzieje się gdzieś w Stanach Zjednoczonych. Miejsce, w którym rozgrywa się akcja jest dla mnie najmniej ważne.

2. Jakie czasopisma czytasz?

Żadnych. Jakoś mi nie po drodze do kiosków, a jeśli już jakieś czasopismo mi trafi w ręce to i tak go nie czytam, oglądam zdjęcia i na tym się kończy :D Czasopisma to nie moja bajka :)

3. Jaka książka ostatnio bardzo Cię zawiodła?

Chyba największym rozczarowaniem dla mnie ostatnio były Cztery pory roku Stephena Kinga :( Uwielbiam jego książki, a ta mnie nudziła, brakowało jej tej magii, która mi towarzyszy podczas czytania jego powieści i szczerze mówiąc niewiele pamiętam z tej książki. Może to dlatego, że były to opowiadania? Nie jestem wielką fanką opowiadań.

4. Wyławiasz z morza złotą rybkę. Jakie są Twoje trzy życzenia? (pomijamy życzenie "więcej życzeń")

Po pierwsze: chciałabym żeby książki, które chcę przeczytać pojawiały się na moich półkach, bo jak tak dalej pójdzie to zbankrutuję :D
Po drugie: chciałabym mówić biegle różnymi językami :)
Po trzecie: opcja teleportacji :D To by było coś, mogłabym się znaleźć w każdym miejscu na świecie, bez wydawania pieniędzy na samoloty, autobusy, paliwo i inne takie :) W ten sposób zwiedziłabym każdy zakątek świata :)

5. Którą książkową postać chciałabyś przenieść do rzeczywistości, a później ją poznać? Dlaczego? 

Mogłaby to być Allie z serii Wybrani, mogłabym ją zapytać dlaczego jest taka irytująca i nie potrafi się zdecydować na jednego chłopaka. A tak serio chciałabym poznać Achillesa :D Super by było posłuchać różnych opowieści o bogach, wojnach itp.

6. Zgubiłaś szklany pantofelek. Kto jest Twoim księciem? (musi być postacią z książki)

Wybierałabym między Deanem Winchesterem z tych krótkich nowelek, które powstały na podstawie serialu Supernatural a Damonem Salvatore z Pamiętników wampirów. Jednak z tego względu, że Dean jest bardziej postacią serialową niż książkową to niech będzie Damon :)

7. Superumiejętność, której zazdrościsz jakiemuś bohaterowi.

Zawsze zazdrościłam wampirom z Pamiętników wampirów umiejętności sterowania ludźmi, wystarczy spojrzeć w oczy, powiedzieć co mają zrobić i voila! Taaak, byłabym straszna gdybym mogła to robić :P

8. Jak myślisz, co zobaczyłabyś w Zwierciadle Ain Eingarp?

Sama nie wiem. Podejrzewam, że byłoby to życie jakie by mnie czekało, gdybym nie poznała tych osób, które teraz są obecne w moim życiu. Ciężko stwierdzić, ale fajnie by było spojrzeć w takie zwierciadło :)

9. Jesteś zmuszona do zmiany rzeczywistości - do świata której książki się przenosisz?

Oczywiście do świata Harrego Pottera. Ciągle czekam na list z Hogwartu, ale chyba się gdzieś zawieruszył...

10. Zgłasza się do Ciebie Hagrid i mówi, że masz możliwość wydania swojej książki. Jaki to będzie gatunek?

Na pewno byłby to jakiś krwawy, trzymający w napięciu horror i to taki, po którego przeczytaniu człowiek by siedział pod kołdrą z gazem pieprzowym i nożem, a każdy najmniejszy szmer przyprawiałby o zawał serca :D Wiem jestem straszna, ale fajnie by było napisać horror, który byłby naprawdę przerażający :)

11. Wyobraź sobie świat bez książek. Jak wypełniasz czas, który teraz masz?

To dopiero byłby horror! Na szczęście książki są i póki co nigdzie się nie wybierają, ale gdyby ich nie było to czas, który poświęcam teraz na książki, poświęcałabym pewnie na seriale i filmy, bo to druga rzecz, zaraz po książkach, która zajmuje sporo mojego wolnego czasu.

Chciałam odpowiedzieć na wszystkie pytania, ale za nic w świecie nie wybrałabym tylko trzech książek, które zabrałabym ze sobą na drugi koniec świata. To zbrodnia wybrać tylko trzy! :D
Ostatnim razem nikogo nie nominowałam, tym razem to zrobię i mam nadzieję, że osoby, które nominuję podejmą się zabawy, a są to:

Moje pytania:
1. Dlaczego zdecydowałaś się na założenie bloga o tematyce książkowej?
2. Czy często poprawiasz swoje wpisy, czy może pierwszy, który napiszesz od razu publikujesz?
3. Jak długo po przeczytaniu książki zwlekasz z napisaniem recenzji? Robisz to od razu po skończeniu książki czy musisz trochę odczekać?
4. Ulubiona postać fikcyjna.
5. Najlepsza książka, jaką do tej pory przeczytałaś.
6. Najgorsza książka, jaką do tej pory przeczytałaś.
7. Jaką książkę poleciłabyś innym blogerom i dlaczego akurat tę?
8. Czy czytasz książki po angielsku lub w innym języku?
9. Czy jest coś, czego nie lubisz w blogowaniu? Jeśli tak, co to jest?
10. Którą postacią fikcyjną chciałabyś być i dlaczego?
11. Jaka książka zapoczątkowała Twoją miłość do książek?

*obrazki pochodzą z Google i Kwejk

16 komentarzy:

  1. Chyba wszyscy by chcieli wybrać się do Hogwartu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne życzenia, moje brzmiałyby podobnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe pytania i odpowiedzi. Ja również nie kupuje czasopism, a czytam je tylko wtedy, jak ktoś mi pożyczy. Również podobnie jak ty, typowałabym na swojego księcia z bajki-Damona Salvatore z Pamiętników wampirów :) Niezły z niego przystojniak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sterowanie ludźmi tak jak robią to bohaterowie Pamiętników wampirów byłoby rzeczywiście ciekawe. Fajne pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze, mój list też się gdzieś zawieruszył :< a tyle już na niego czekam! :(

    a mogę i ja podłączyć się pod pytania, które zadałaś? wydają mi się niezwykle przyjazne i z wielką chęcią bym odpowiedziała na nie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja także nie czytam czasopism - szkoda mi na nie czasu ;)
    A i Twoje życzenia mogłyby być moje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekam z Tobą na list z Hogwartu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W stosunku do "Czterech Pór Roku" wiele osób ma takie zdanie, także się nie martw. :P Zobaczymy czy dołączę do zawiedzionych, bo planuję ją ruszyć niebawem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie przeczytałabym ten horror... A potem spałabym z mamą. XD Hogwart to oczywiście ma miłość. (Widać w pytaniach :D) I też czekam na list. :_:
    ~Księżycowa Pani

    OdpowiedzUsuń
  10. Serdecznie dziękuję za nominację :D Zostałam też nominowana przez inną osobę, więc może odpowiem na te pytania w jednym poście, ale jeszcze nie jestem pewna :)
    Złotą rybkę poprosiłabym o dokładnie to samo :D Świat bez książek też wypełniłabym serialami. Ostatnio wciągnęłam się w Breaking Bad.

    OdpowiedzUsuń
  11. Też bym chętnie wybrała się do Hogwartu ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki Tobie zdałam sobie sprawę, że mam jeszcze 3 zaległe nominacje do LBA. Kiedy ja na to odpowiem? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też bym chciała udać się do Hogwartu ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluje nominacji, świetne odpowiedzi :)
    Bardzo dziękuje za nominowanie mnie, chętnie odpowiem na pytania jeżeli znajdę tylko trochę czasu :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    www.happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam tę zabawę, można dużo dowiedzieć się o każdym z blogerów. Też chciałabym posiadać moc teleportacji i znać wiele języków. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek