21 listopada 2014

Książkowe nawyki TAG



1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?

Zazwyczaj czytam w łóżku, ale zdarza się, że przechodząc do innego pokoju lub do kuchni trzymam nos w książce, dziwię się, że jeszcze nie zabiłam się na schodach :)

2. Czy w trakcie czytania używasz zakładki czy przypadkowych świstków papieru?

Mam jedną zakładkę i jak sobie o niej przypomnę (zazwyczaj zostawiam ją w poprzednio czytanej książce) to używam. Najczęściej jednak jest tak, że pamiętam na której stronie czy rozdziale skończyłam czytanie.

3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?

Zawsze muszę dojść do końca rozdziału inaczej nie odłożę książki. Z drugiej strony jeśli książka nie ma rozdziałów to w ogóle mi nie przeszkadza to gdzie skończę, chociaż staram się wtedy trafić na taki moment żeby dana akcja się zakończyła.

4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania książki?


Pod ręką zawsze mam coś do picia, herbatę, kawę, sok, cokolwiek, ale coś do picia zawsze musi być :) Nie jem nigdy, bo znając moje szczęście pewnie bym w końcu zapomniała, że coś jem i na stronach książek byłoby pełno moich linii papilarnych, wolę nie ryzykować :D

5. Czy jesteś wielozadaniowa/y? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film w trakcie czytania?

Zawsze mam włączoną muzykę bądź telewizję kiedy czytam. W ogóle mi to nie przeszkadza, bo wiem, że jeśli książka jest ciekawa to nic mnie nie odciągnie od niej. Mimo wszystko raczej bym się nie zdecydowała na oglądanie jakiegoś filmu i czytanie.

6. Czy czytasz jedną książkę czy kilka na raz?

Nigdy nie czytam kilku książek na raz. Wolę się całkowicie skupić na jednej, a nie przeskakiwać z jednej do drugiej, bo dla mnie to żadna przyjemność. Raz spróbowałam czytać dwie książki na raz i po tym stwierdziłam, że nigdy więcej.

7. Czy czytasz w domu czy gdziekolwiek?

Raczej tylko w domu, chociaż jeśli mam jechać w jakąś dłuższą podróż to zawsze zabieram ze sobą książkę, szybciej podróż mija :)

8. Czytasz na głos czy w myślach?

Oczywiście, że w myślach! Podejrzewam, że gdybym próbowała czytać na głos to po pewnym czasie nie mogłabym siebie słuchać i zamknęłabym się w sobie :D Z resztą czytanie na głos sprawiłoby, że jedną książkę czytałabym dwa razy dłużej niż zwykle.

9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?

Nigdy! Gdybym wcześniej poznawała zakończenie książki to jaki sens by miało czytanie jej w ogóle? A pomijanie fragmentów? Gdybym jakiś bardzo ważny fragment ominęła, co wtedy? Czytam książkę od deski do deski, każdą stronę, każde zdanie, wyraz czy literkę i nie omijam niczego.

10. Czy zaginasz grzbiet książki?

Dbam o swoje książki i robię wszystko żeby nie zaginać grzbietów, co na razie mi na szczęście wychodzi :) Z resztą o wiele przyjemniej się patrzy na książki, które wyglądają praktycznie jak nowe ;)


A jakie są Wasze nawyki? Może któreś pokrywają się z moimi? :) Nie TAGuję nikogo konkretnego, ale każdego, kto tylko ma ochotę na taką zabawę :)

*Zdjęcia pochodzą z Google Grafika

9 komentarzy:

  1. Też najczęściej czytam kiedy coś gra w tle :) I również nie zaginam kartek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spodobał mi się ten TAG, dlatego też odpowiedziałam na te pytania. Niektóre odpowiedzi nam się pokrywają, inne są całkiem różne. Jakie to fajne, że każdy ma inne nawyki ;)
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również zawsze coś pije podczas lektury. Najczęściej to kawa. I lubię sobie podjadać jakieś słodycze. Używam wyłącznie zakładek. Fajna zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawniej nie wyobrażałam sobie nawet, że można czytać więcej nie jedną książkę na raz. Teraz czytanie 4 w jednym czasie to u mnie norma :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że zrobiłaś ten tag! :D Czytanie w łóżku rządzi!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też nigdy nie czytam kilku książek na raz. Nie lubię za to podczas czytania pić czegokolwiek. Zazwyczaj wtedy podjadam np. żelki, lub wafle ryżowe.

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja również nigdy nie czytam kilku książek na raz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawa zabawa, dowiedziałam się o Tobie wiele ciekawych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zwykłam czytać przy muzyce, ale teraz powoli odchodzę od tego nawyku. Mój tryb życia diametralnie się zmienił i gdy już znajdę chwilę pomiędzy zgiełkiem ulicznym, tabelami, wykresami i licznymi podręcznikami, to chcę zostać sam na sam z wybraną pozycją. Szkoda tylko, że na to też mam coraz mniej czasu... :/
    ~Gaviota

    OdpowiedzUsuń

Designed By Blokotek