10 października 2014

Zaczekaj na mnie - J. Lynn


Zastanawiam się, co właśnie przeczytałam  i mam wrażenie, że wszystko, o czym napiszę będzie na nie. Jest we mnie tyle negatywnych emocji po tej książce, że nie do końca wiem, jak to ubrać w miarę ładne słowa. Jest to kolejna książka z gatunku New Adult, jednak historia w ogóle do mnie nie przemówiła i mogę szczerze powiedzieć, że żałuję każdej chwili, którą przeznaczyłam na czytanie tej powieści.

Historia opowiada o dziewiętnastoletniej Avery Morgansten, która po tragedii jaka ją spotkała ucieka do college’u oddalonego od swojego rodzinnego miasta tylko po to, żeby nie musiała odwiedzać swoich rodziców. Zmierzając na pierwsze zajęcia wpada na najprzystojniejszego i najpopularniejszego chłopaka Camerona Hamiltona, który od razu zaczyna się interesować dziewczyną. Avery stara się trzymać chłopaka na dystans, nie potrafi się przed nim otworzyć , jednak mimowolnie zaczyna coś do niego czuć, a sam Cameron wie, jak sprawić żeby coś ich połączyło.

Zacznę od tego, że pewne aspekty strasznie przypominały mi Hopeless i chociaż nie porównuję do siebie książek, tym razem się nie dało, bo to samo z siebie wręcz rzucało się na myśl, jak neonowy napis. Główna bohaterka ma przyjaciela geja Jacoba, jedyna różnica jest taka, że w Zaczekaj na mnie Jacob nie szczędził różnych komentarzy z podtekstem seksualnym na temat Camerona. Druga rzecz to główny bohater z seksownymi dołeczkami w policzkach, które ukazują się za każdym razem gdy się uśmiecha. Cameron (podobnie jak Holder w Hopeless) ma problemy z trzymaniem nerwów na wodzy i również pojawił się więzienny epizod, jedynie Cameron spędził w więzieniu trochę więcej czasu. Ostatnia rzecz jaka przychodzi mi teraz na myśl to tekst o spadających majtkach dziewczyn, które spojrzą na Camerona.

Już na samym początku negatywnie zaskoczyło mnie zachowanie Avery, która wpada na przystojniaka, a czym się najbardziej przejmuje? Długopisami, które jej się rozsypały! Serio? Czy ona jest w podstawówce, czy może jednak już na studiach? Zanim czytelnik dowie się co tak naprawdę przytrafiło się dziewczynie trzeba przeczytać prawie całą książkę, oczywiście wcześniej można się domyślać. Zakończenie też mnie zawiodło, bo miałam nadzieję, że mimo lat, które minęły od tragedii jaka spotkała Avery, na samym końcu będzie jakaś konfrontacja, że coś więcej będzie się działo niż tylko pogodzenie się z tym, co się stało.

Wiem, że opinia ta jest strasznie chaotyczna, nie ma za bardzo ładu i składu, ale nie jestem w stanie napisać nic, co by było sensowne. Nie będę polecała tej książki, bo jeśli ktoś będzie miał ją przeczytać i przekonać się na czym rzecz stoi i tak to zrobi, nawet bez mojego polecenia, więc decyzję pozostawiam Wam.

Tytuł: Zaczekaj na mnie
Autor: J. Lynn
Ilość stron: 304
Cena: 35,49zł
Ocena: 4/10

*Zdjęcie pochodzi z Google Grafika

8 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc, takie książki omijam szerokim łukiem. Problemy miłosne z gatunku New Adult mnie zupełnie nie interesują ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na początku też podchodziłam do tego gatunku z dystansem, ale dałam się przekonać ;) Chociaż gdyby "Zaczekaj na mnie" było pierwszą książką jaką przeczytałam z tego gatunku pewnie bym po kolejne już nie sięgnęła.

      Usuń
  2. jaka szkoda. :(
    a ja zamierzałam ją zakupić. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, że mi się nie spodobała nie znaczy, że i Tobie się nie spodoba ;) Także mimo opinii innych (w tym mojej) nie rezygnuj z książek, które chcesz kupić, bo nie ma nic lepszego jak przekonać się na własnej skórze czy się spodoba, czy nie ;)

      Usuń
  3. ojej :( a mi się naprawdę podobała.
    może trafiłam po prostu w dobrą chwilę na jej lekturę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, może ja w złym momencie czytałam tą powieść, ale kompletnie do mnie nie trafiła :(

      Usuń
  4. A miałam ochotę się wziąść za tę książkę. Może jednak powinnam dać jej szansę? A nuż mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne! Mi się akurat nie podobała, ale przecież to nie znaczy, że i Tobie nie będzie, bo zdania na temat tej książki są bardzo podzielone ;)

      Usuń

Designed By Blokotek